Follow my blog with Bloglovin

onsdag 18 december 2013

Lagom med pynt


Hallå där!
Mår ni bra??
Jag tapetserade färdigt hallen i natt för i dag är "Elisen" här så nu får vi ääntligen belysning i hallen igen. Sedan är det bara lister och socklar kvar..hmm ja å måla dörrarna och bygga hatthylla/garderob..;)
Att fota dagtid hinner man ju knappt nu så ni får hålla tillgodo med lite kvällsbilder.



 Hur har ni det?
Porslinstomtar på varje ledig centimeter.. eller lite mer sparsmakat?

Jag gillar bäst när det inte är så mycket och jag vill inte ha tomtar i varendaste hörn.
Röda äpplen är billigt pynt, några kvistar rött, en hyacint och 2 små fjädergranar..
Det räcker!!



Den söta snöbollsslingan går på batteri och den finns på Ica Maxi.
Jag såg en sån då jag var hemma hos Carina (Vardagslycka) och hade turen att få en i present då jag fyllde år. Ser ni golvljusstaken?
Det är senaste tillskottet i min stolsbensljusstakesamling..
Fast det här är nog snarare ett gammalt bordsben..;)

Ha en härlig dag !
Kram Katarina

3 kommentarer:

  1. Inga tomtar förutom en här. Jättefint har du gjort :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har en tomte uppe nu, en vit som jag tycker så mycket om, ser ut som en riktigt gammaldags tomte. Även den köpt på ICA Maxi för några år sedan då de kan allt ha fina grejer! Ljusslingan var ju väldigt fin!

    Röda äpplen är bra pynt, både gott för magen och ögat.. =)

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  3. Ciao Bella!
    Har två jättestora tomtar ute som vaktar husets entré.
    Det är de enda tomtar som vi äger.
    Åh, vad fint du har gjort inne! Supermysigt och lagom juligt. Och ghaaaa så himla nyfiken jag är på din hall asså!
    Lova o fota imorgon och visaaaaa!!
    Kram och godnatt!
    Judita

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥