Follow my blog with Bloglovin

fredag 3 oktober 2014

Dags att åka hem...

 Godmorgon!
Nu har vi kommit fram till vår sista dag här på Kreta.
Sent i kväll går planet hem.
De här bilderna i uterummet knäppte jag precis innan vi åkte för en vecka sedan och jag undrar så om jag kommer få sitta här någon mer gång i år eller om det är för kallt nu...
Så undrar jag om de rara barnen där hemma kommit i håg att vattna blommorna den här gången...eller om det blir som sist.... då fick jag påbörja operation storräddning av de växter som fortfarande levde...;)
Å så längtar jag efter att få pyssla o dona hemma...
Å så längtar jag ju förstås efter de där två som så lätt glömmer att vattna...;)
Å lilla trollet förstås...
 Ääälskar att sitta här och äta..
Det blir oftast så att vi sitter kvar lite längre då vi sitter här.
Jag vet inte riktigt varför för stolarna är riktigt obekväma och behöver verkligen lite omsorg..
...eller ännu hellre bytas ut.

 Korgstolarna från Bruka och Eketorpssoffan har vi ju dubbla uppsättningar av.
Hälften här ute och hälften i vardagsrummet...
Hoppas ni får en härlig fredag.
Vi ska tillbringa dagen vid poolen.
Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Men det är ju det som är så härligt med att åka bort, att man får längta och att man får komma hem igen. Borta bra men hemma bäst heter det ju och det är nåt som jag verkligen tycker stämmer.
    Hoppas ni haft en härlig vecka på Kreta och välkommen hem!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ni har det så himla fint där ute! Om du ska byta ut stolarna så köper jag dom av dig! Dom är sååå fina.
    Förstår att det ska bli lite skönt att komma hem. För det är ju så, borta bra men hemma bäst!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem!
    Det är mitt stora problem att åka bort...hur mycket jag än älskar det så saknar jag mina hundar så mycket om de inte är med;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vackert recept på hur man bör vårda sin kärlek och inte ta något för givet.

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥