Follow my blog with Bloglovin

torsdag 9 oktober 2014

hmmmmm.....

Godmorgon!
Nu går det inte att ta bilder på morgonen längre...
Då är det verkligen höst på riktigt!
För fram till nu har jag ofta rusat runt med kameran i högsta hugg tidigt på morgonen.
Men nu blir de verkligen inte bra längre... så i dag får ni stå ut med halvtaskiga bilder på min frukost..

Som jag har skrivit tidigare gillar ju jag hösten med sin klara luft och alla fina färger.
Det är ju det där som kommer sen...efter som känns lååångt, seeeegt och kaaaallt.
Värst av allt är ju detta ständiga mörker.
Det tror jag de flesta av oss tycker.
Det är mörkt när man åker till jobbet och det är mörkt när man åker från jobbet.
 MEN...
Eftersom jag inte gillar att vara negativ så tycker jag vi listar allt som är bra i stället..;)
Ljus...det blir ju faktiskt mycket mysigare att tända levande ljus då det inte är fullt dagsljus.
hmm...nu tänker jag...jo..
Stövlar, tjocka tröjor och snygga halsdukar.....äääääälskar jag...
Så fyller jag ju snart 42 och det är väl nåt att se fram emot va..;)
Slalom.....DET är det bästa med vintern..
Man slipper svettas......å det är ju bra..
Har man en öppen spis är det ju extra mysigt att elda nu då man lätt känner sig lite frusen...
Man slipper visa sig i bikini....bara en sån sak..;)
hmm...mer då?
Ja...Dammet syns ju inte lika väl hemma!!...hihi..kan vi städa mer sällan då?
känner på mig att jag missat nåt...
hmmm....
joooo...just ja....
JUL
Det är ju inte alls så länge kvar till jul.....;)
DET är ju i alla fall det bästa med hela vintern.
December går ju så fort för då går man ju i någon slags lycklig jullängtans bubbla..
hmm...kanske dags att börja spela julskivor snart...;)
I dag ösregnar det här så det känns rätt ok att begrava sig i papper på kontoret.
Ha en toppen dag!
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Ösregn här också, blev genomvåt när jag
    drog soptunnan till vägen nu på morgonen.
    Och nog kan vi börja smyga in en jullåt, maken
    är väl måttligt road, men men....
    Fin dukning i förra inlägget, just sånt behövs
    nu på hösten.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Haha...:-)....gillar verkligen dina positiva tankar om hösten och mörkret, och jag kan bara instämma, allt det du nämner....så RÄTT! :-) Kramizz och ha en skön Torsdag trots regn, där det positiva är att då kanske man får ngt gjort som legat lite länge. :-)/Laila

    SvaraRadera
  3. Enjoy your day Sally, even if you have to work at the office ;)
    Hugs,
    Stella

    SvaraRadera
  4. Haha, så härlig du är!! Nu gav du mig positiva torsdagsvibbar, tack för en fin start på dagen snygging!! <3

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig om det mesta där! Och jag har bröllopsdag idag, bara en sån sak! =)
    Kram på dig och bilderna är verkligen inte kass!
    /Maria
    Förresten, jag hade gärna träffat dig en snabbis på lördag, men vet inte hur det skulle hinnas med. Hann inte skriva det innan du också "avstyrde". Får bli en annan gång :)

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Hoppas du haft en bra dag med dina papper :)
    Jag har iaf varit på ett möte och sen bara gjort typ ingenting..
    Orkar inte ens laga mat så det få maken göra...
    Men mitt möte var med en kvinna som tror så på mig.
    På att jag har så mycket att ge och på att den kunskap jag har är så viktig.
    Hon jobbar på landstinget och jag ska nu vara med i några olika projekt.
    Inget heltid, men ändå.
    Vi pratade och hon hade varit med om samma sak.
    Hon gav mig ändå lite nytt hopp. Och det är ju bra, eller hur.
    För jag gillar inte heller att vara negativ. Men det är ju olika saker det där. Att vara negativ och att vara nere.
    Jag har ändå alltid en övertygelse på att det goda övervinner till slut och att det finns en lösning där framme.
    Eller hur?
    Ja, du sockersöt. Du har ett hjärta av guld. Du är varm och sprider sån otroligt glädje.
    O du är min vän. Och det är jag så glad för.
    Ha en fin kväll nu hjärtat!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Du är ju tokig du.. Julskivor redan??? Nej, nej nej... Det andra är ju bra i all fall förutom slalom.. jag har glömt hur man gör. Härliga bilder från din morgon, jag hinner ingenting på mornarna längre. Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Haha härliga du! Ja vilket mörker som närmar sig...tycker november är värst! Hoppas beställa resan och slippa en mörk novembervecka iallafall! Ha de gott/Marie

    SvaraRadera
  9. Du är ju för härlig. Jag skrev precis inne hos Lena att jag har börjat gilla den här årstiden mer sen jag blev bloggerska och det beror på att man ser de bra sakerna när man kikar in hos er andra. Nu fick jag ju en hel lista med saker som kommer att göra hösten och vintern lite lättare. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Tack för den positiva listan! Jag behövde den! För usch vad jag ogillar hösten! Men julsångerna får nog allt vänta lite ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Helt rätt! Den listan anammar jag med det samma :)

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Välkommen inom kort till 42-årsstrecket. Det funkar alldeles utmärkt :).
    Fota på morgonen går alldeles utmärkt, höj ISO-talet och titta på vilken vitbalans som fungerar bäst.
    Hojta bara till om du vill ha guidning eller tips på vägen så ska du se att du kommer få minst lika bra bilder nu som tidigare i somras.

    Trevlig helg, tjejen.
    KRAM

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥