Follow my blog with Bloglovin

fredag 23 januari 2015

Det blir RENT ut sagt en bra dag i dag....;)

 Godmorgon, godförmiddag...gäääääsp och hallå...
Det är ju märkligt att jag sover så gott när M är borta..
haha...stackar´n...;)
 I dag vaknade jag upp till det här.
Klarblå himmel..eller den är mer vit...och en strålande sol som håller på
att komma upp över trädtopparna. Men det är kallt...minus 12.
Ni längre norrut tycker väl förstås att det är
 en ganska behaglig temperatur men jag tycker det är rätt kallt. 
Hur som helst i dag ska här städas.
Jag vaknade och var sådär riiiiiiktigt sugen på att städa. 
Det är tur att man gör det ibland för nu är det smutsigt här kan jag lova.
Var lusten att städa kommer ifrån vet jag inte riktigt...
Kanske är det solen, kanske är det ledig dag...men mest tror jag nog att det är för att
jag läste ikapp 3 inlägg jag missat hos finaste EkenäsAnna i går kväll. 
Ni som följer henne vet ju att man blir rätt sugen på att städa då man varit hos henne en stund.
Hon har ju så kolossalt rent och snyggt överallt och emellanåt ger hon oss
 bra tips både på storstädningar och småstädingar.
Det tackar man ju för...
Så det är mitt bästa städtips för i dag.... EkenäsAnna....
Sen frukost och mina kompisar för dagen står redo i givakt och bara väntar...
 Jamen så måste jag förstås tvätta och handla..
Å så ska vi ju på dop i morgon och presenten har jag liksom inte köpt än..
Tyyyypiskt mig...även fast jag vetat om det i flera månader väntar jag till sista sekunden..
Fler som känner igen sig?
Ja å så måste ju Sally och jag ta på oss varma jackor och traska ut på en långis förstås..;)
Ha en toppendag ni med!
Kraaaaam Katarina

11 kommentarer:

  1. Fniss... här är det precis tvärtom... har inte sovit gott inatt... ;)
    Härliga vinterbilder du bjuder på! Jag skulle också behöva städa, blev inget i onsdags och vill ju gärna ha det städat och snyggt precis jämt, typ ;)
    Kram och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Hej sockerpärlan!!!
    Guuuuulle du <3 Bloggkärlek till dig!!!
    Ja, efter en hel massa vila igår och en massa deppighet tog jag tag i trasa och dammsugare;) Så här är reeeeent, he he.
    Hade god hjälp av min lilla hjälpreda med:)
    O sen slutade ju dagen med att jag fick reda på att jag vann den där Spaweekenden på The Lodge hos House of Adela!!
    Ja men du förstår att jag skrek ju raaaaakt ut!!!! Mannen hade inte somnat så jag upp och var helt dansig och sa att jag vann jag vann!!!!!!!!
    O innan på dan hade jag vunnit en skål.
    Måste vara ett tecken att nu vänder det. Nu banne mig är det Annas tur, jepp det har jag bestämt;-)
    Jag är packad o klar och ska sen bege mig till Kosta, det är kickoff med M:s jobb i kväll. Middag o spa på Kosta Boda Art Hotel... Så härligt!
    Kan det vara så att din man snarkar??? Är det därför du sover så gott när han är borta;-))
    Ha en topp topp dag sockerhjärtat!!! Städa lugnt;-)
    Kraamar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. näpp han snarkar inte....men han vänder sig då och då...haha....

      Radera
  3. Ha ha ha, och nu var vi nog hos varann typ samtidigt igen... :)
    Nu MÅSTE han snart hitta en bil till mig, eurhhhhh som JAG vill ha ;-)
    Jag vill kraaaama dig!!!
    Ha de toppen snäckan, ddddddd bbbbbb ;-))))
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Man kan tro att du fotat här uppe i norr hos oss. Vi har också -12 och pudersnö så de kanske körde samma
    prognos vädergudarna idag. Ja, nog blir man inspirerad när man hälsat på hos Ekenäs- Annas blogg för
    att städa och få ordning och reda allt.... så här ska nu mattorna ut och så blir det en svängom med
    kavaljeren (electrolux, ultra silence heter han) Så på med lite bra städmusik så går detta som en dans.
    Glöm inte att det nu är helg så: ät gott, drick gott och må gott ;))

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig morgon du fick. Här har hela förmiddagen varit mulen och några få minus, men nu kämpar sig solen igenom lite tunnare moln. Kanske eftermiddagen blir fin!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Jag hade städdag igår! Fast det blev bara halva huset :-).
    Städtips är ju alltid välkommet, har precis börjat läsa EkenäsAnna så jag får nog gräva lite i hennes arkiv hör jag :-).

    Superfint du har och vilka vackra vinterbilder!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Städhumör är bra att vara på särskilt när det behövs städas. Här städades det i går så nu blir det mys. Jag blir sugen på att göra om när jag tittar in hos dig, du har så mysigt överallt. Fattar inte hur du bär dig åt. Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Skönt att ha städat innan helgen.
    Jag hade planerat städdag idag men fick skjuta på det tills imorgon :) Men men så är det ibland.
    Ha en jättemysig fredag.
    Vi har -19....
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Åh vad härligt med er kommande Londonresa, och jag tycker helt klart ni ska våga er upp i det stora hjulet med gungande glasburar men stå still så inte glaset spricker...hihi...nejdå bara skojade, det går så sakta och känns väldigt tryggt och utsikten är helt otrolig.
    Vilken underbar dag vi har haft idag, känns skönt att jag städade det viktigaste redan igår så vi med gott samvete kunde vara ute idag och njuta av solen....fick också min städlust av Anna...tur hon finns :D.
    Ha nu en mysig fredagskväll och ett fint dop imorgon.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder, så härliga!
    Här har det varit rackarns kallt så det biter i hela ansiktet, -20, brr.
    Helst kan det hålla sig kring -5 på vintern tycker jag, med snötäckta träd, då är jag nöjd:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥