Follow my blog with Bloglovin

torsdag 19 februari 2015

Det här med skåp

Hallå där!
Har ni många skåp?
Alltså möbler...jag pratar om skåp som står på golvet och inte ex köksskåp 
och garderober.
Vi har 4...
Ett i matrummet och 3 i vardagsrummet...
2 svarta och 2 vita.... 
 
 Det svarta skåpet i vardagsrummet var från början precis som det smala vitt.
Jag köpte dem för snart 14 år sedan då vi flyttade in här.
Så för 2 år sedan blev det svarta svart....
Jag älskar att det är vitt inuti.
Vitrinskåp blir ju som stora tittskåp..
Jag gillar att blanda nyttoprylar...eller..
nyttoprylar kanske man inte säger om spritflaskor och glas...
men sådant man måste förvara någonstans då...
Jag gillar att varva det med lite finsaker...
Gillar att det står en korg där inne som bryter av samtidigt som den ger 
liv och tar upp de andra naturtoner som finns i vardagsrummet.
Det stora vita skåpet använder vi som linneskåp och det räddade jag från att hamna på soptippen.
Då var det brunt. Fint det med men här passade det bättre som vitt.
Att vi fick det gratis gör det ju bara ännu finare..;)

Så mitt absoluta favoritskåp.
Matrummets stoort svarta skåp.
York från Mio.
Det sväljer massor och jag älskar de fina detaljerna..
...som krönet och speglarna/listerna på sidorna.
Det köpte vi för 2 år sedan då vi byggde köket.
Först tänkte jag måla det vitt inuti...
...men nu gillar jag att man inte riktigt ser exakt vad som står på varje millimeter där inne....
.....eller så är det latmasken i mig som inte orkar måla...haha...
Vi bor i Kensington och det verkar vara lite "finare" kvarter...jiiiiises vilka bilar
det står parkerade här... och hotellet ligger alldeles vid Warner studios....;)
Vi lyckades hitta en jätte mysig Italiensk restaurang i går kväll.
Efter smarrig pasta var vi ganska trötta allihop så i går blev det en tidig kväll.
Desto piggare är vi ju i dag...;)
Hoppas ni får en toppen torsdag...själv ska jag ge mig ut på Londons gator...tralalalalalalaaaaaa
Haaaaa det!
Kram Katarina

5 kommentarer:

  1. Hej fina!

    Å älskar alla av dina skåp men det svarta från Mio är ju superdupersnyggt!
    Här hemma har vi dåligt med skåp. Jag har ett i mitt pysselrum (som är lite som ett förråd just nu!!!;) sen har vi ett stort vitt i vardagsrummet. Det har jag dock inte inrett ännu men till helgen ska det fixas ordning och det gamla vitrinskåpet som står bredvid det nya just nu (så snyggt, not!!;) ska läggas ut på blocket.

    Ha en underbar dag i London nu!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Låter toppen de där med London! Kul att ni hittade en bra resturang som ni gillade :)
    Härliga skåp. Jag har bara ett vitrinskåp och är glad över den lilla... Dock skulle jag vilja ha fler.
    Men högst på listan står en skänk på listan! Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar dina svarta skåp! Tyvärr har jag ingen plats för ett, skulle gärna vilja ha ett sådant men vi har så få väggar. Ha det underbart i London! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Många fina skåp hos dig. Vi har också lite väggar så det ryms inga skåp här tyvärr. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så snyggt och praktiskt med skåp. Jag har bara tråkiga IKEA-skåp. Håller på att spana på Blocket efter lite charmigare skåp och sideboard.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥