Follow my blog with Bloglovin

onsdag 17 augusti 2016

Check på det svarta skåpet....

Hooohoooo...
Är ni pigga o glada?
Det är jag.......som vanligt....hihi...eller...i alla fall glad...
Lite trött sådär är man väl mest hela tiden...men det låssas jag inte om...

Minns ni den där sommarstädningen?
Jag gick ju ut lite tufft sådär och trodde att jag minsann skulle
hinna städa hela huset från topp till tå INNAN semestern...
Sen laddade jag om och skulle få det gjort PÅ semestern...
Haha...nu har jag laddat om igen och tänker att en höststädning a´la megastor...
DET är ju grejen!!

Svarta skåpet fick sig i alla fall en ordentlig genomkörare för några veckor sedan.
allt plockades ut och det fejades o gnoddes...
Så blev det lite omändrat där i så resten av familjen får klia sig lite i huvudet då de ska ställa 
in glas och tallrikar... Här inne samsas nytt porslin med loppisfynd, glas vi fått i studentpresent och 
nyinköp.....å högst där uppe ser ni ju de roliga skålarna som man blir så glad bara man ser.
Jamen nu är det ju i alla fall rent o fräscht i matrummet...
Skåpet fejat, fönstren putsade och gardinerna tvättade....;)

Nu är det bara resten kvar..;)

Ha en superonsdag!
Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Ja man tror alltid man ska hinna så mycket. Men man måste ju leva och prioritera det som känns bra för stunden när ledighet bjuds. Vilket fint skåp, det där svarta är. Ordning och reda. Tummen upp från mig.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Det är ju bl a det där jag gillar så mycket hos dig, storstädning innan semestern för att få en skön semester i ett rent och fräscht hem, du hann/orkade inte, so what, under semestern fanns ju tid. Du prioriterade sedan att göra roliga saker samt måla panel under semestern och inte att förglömma förbereda för den fantastiska fest ni anordnar och voila världen gick inte under för att du inte storstädade och du är GLAD, en glädje du sprider till bl a mig i din blogg.
    Nu blir det städning av mitt svarta skåp efter inspiration från dig och Tina.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...tack snälla rara! Va himlans glad jag bli över att få inspirera lite...
      Jomen det är ju så...världen går ju inte under...
      Å om man tänker att på ett par månader har det ju blivit smutsigt igen...så då kan man ju liksom städa för 2 gånger på en gång....winwin liksom......hehe...
      Nä skämt åsido... Visst vill man ha ett rent hus men hinner man inte så hinner man inte...
      livet går först.
      Kraaaaam o ha en fin dag!

      Radera
  3. Skönt att gno på när man har energi :) KRam

    SvaraRadera
  4. Dessa söta skålar har jag varit sugen på att klicka hem. Skönt när man får energi och får gjort det man tänkt sig.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Du har säkert sagt det innan, men vart kommer skåpet ifrån? Det är så snyggt!!!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥