Follow my blog with Bloglovin

onsdag 7 september 2016

Badrummet har passerat 2 år...

Hallå där!

Vi kör en till återblick när vi ändå är i gång tycker jag....;)
Badrummet blev ju färdigt lagom till sommaren 2014 och det har redan hunnit på 2 år...
Vart tar tiden vägen? brukar man ju fråga sig...
Här inne har nog tiden stått still för jag ändrar nästan aldrig på något här....
Ovanligt för att vara mig....
Innan hallen blev kök så var alltså badrummet och nuvarande hallen kök...
Hängde ni med?
Lantligt bonnigt, trångt, mörkt, mysigt var det...med en frys där i hörnet som är helt malplacerad...
När dåvarande kyl/frysen gick sönder köpte vi 2 stora skåp eftersom vi viste att vi skulle göra om köket i någon form. Därför hamnade den där......hua hua så fult!
 Här är vi igång och river.
Det gamla skafferiet och duschen från gamla badrummet (som nu är tvättstuga)
Byggs om till vårt nuvarande stora duschrum.
 Här är väggen mot nya hallen uppe och dörrhålet till matrummet igensatt.
 Här händer det grejer.
Golvvärme, el, våtrumsrskivor för olika zoner, rör och sågspån...allt i en enda röra...
 Å här kom äntligen rörmokaren och kopplade in vattnet.
Så blev det så här...
Det är lite svårt att tänka sig att vi för 5 år sedan satt där vid fönstret och åt frukost....;)
hihi...
 Å där handdukarna hänger...där hade vi knäckebröd och potatis......
Duschen är svårartad med himla fin med sin lila pärlemoskimrande mosaik.
De 2 hyllorna för schampo och tvål är verkligen en sån där detalj som 
är värd varendaste sekunds jobb.
 Å så det gamla fönstret som satt i huset då vi flyttade in...fast på en helt annan plats...
Om du vill se mer av badrumsbygget eller veta fakta om något kan du klicka här.

En alldeles underbar onsdag önskar jag er nu!
Kraaaaam Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥