Follow my blog with Bloglovin

tisdag 26 juli 2011

Jag målade heeeela dagen igår.....

.......men inte loppis stolarna. Det blev ju så fint väder (det regnade inte) så jag målade färdigt det sista på pumphuset och pallkragarna jag ska odla i, plus lite till.
Så igår kväll var jag ju bara tvungen att handla jord. 30 säckar.
Kan säga att det var ett riktigt träningspass att först få dem ut ur butiken, sedan in o ut ur bilen. Phu!
Nu ska planteringslådorna kläs med markduk och fyllas med jord. På söndag ska jag hämta en massa jordgubbsplantor som kommer ge oss massor av söta goda gubbar nästa sommar.
Jag har en systerdotter som ska gräva om sin trädgård nästa vår så jag får hämta allt jag vill ha.
Stor lycka!! Jag vet inte riktigt än vad hon har. Det enda jag än så länge vet är flera stora pionbuskar och en mass jordgubbar.
Titta min Blue Moon (tror jag den hette) håller på att slå ut....
....men den är ju mer rosa....
Phu!..Den blev mer och mer lila.
Det stod att den skulle bli bleklila mot vitt....hmm...
Den är i alla fall enormt fin och blommar redan med flera vackra blommor!
Nix nu väntar penseln igen...;)
Kram o ha en bra dag!
Katarina

1 kommentar:

  1. Stackars bil, han har väl inga stötdämpare kvar! ;o)
    Jag är såå nyfiken på allt fint ni gör där hemma! Måste komma smygandes snart.....spännande!
    Ps...vitchokladglass är beställd, jag hojtar till när den är på plats.
    Vi ses...
    Stor kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥