Follow my blog with Bloglovin

onsdag 17 augusti 2011

Poolbygge del 2

Förbered er på mååånga bilder...


Nyfikna åskådare

Alla rör på plats och vi har börjat fylla poolen.
Platonmatta fastsatt på den del av muren som hamnar under mark.


Fyllnadsmassor på plats och vattnet ifyllt...ser inte så fräscht ut va??

Vi var tvungna att såga ner några träd för att grävmaskinen skulle kunna ta sig fram.

Här har murarna murat färdigt muren. Vi håller på och sätter fast de gamla tegelpannorna.

För att få rätt lutning spikade M fast en regel som de fick luta sig på tills betongen brunnit färdigt. Här har barnen börjat bada..;)

Stommen till pumphuset färdigt.

Frästa spår på baksidan där el till belysning ska gå.


Panelen på plats. Målad med utevit. Foder och knutar med vit.
När vi ändå hade betongblandaren framme...

...passade vi på att få M´s 40-års present på plats.


Vi firar att muren är putsad och klar..;)

Vi gjorde putsningen själva. Det var riktigt lätt och väldigt roligt.

M smetade på och jag drog med en vattendoppad tjock pensel i båg former.

Liten medhjälpare..;)

Damsugning..

Här börjar gången från entrésidan formas.

Äntligen dags att lägga marktegel.


1 Juli var det ju dags för dotterns 14-års fest.

Måste erkänna att vi faktiskt trodde att vi skulle vara färdiga med allt då...

Fniss...ojoj...det är mycket kvar än. Men de glada 14-åringarna struntade väl i det...;)

De hade vårt allra första poolparty i 27 gradigt vatten och var så nöjda så nöjda.

Temperaturen var som högst 29 grader i vattnet den här sommaren...nu när hösten börjar smyga sig på har den sjunkit till 26 och det börjar snart bli dags att stänga av luftvärme pumpen för den här sommaren. Vi ser dock fram emot en del svalkande dopp till bastun i höst.


Jag har ju massor av fler bilder så klart...men de får ni se en annan dag Det räckte med 18 idag tyckte jag...;)

Kram Katarina

8 kommentarer:

  1. O jag som tycker att jag har många bilder ibland ;-)
    Det är ju inte klokt vilket stort projekt det är att bygga pool!
    Men vad härligt nu när det är klart.Hoppas det blir bra med växtvalen kring poolområdet.
    Klart du får häxört om du kommer hit nån gång det slipper ingen undan :-))
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Mmm, så härligt! Himmel, vad mysigt det ser ut och vilket otroligt jobb ni har lagt ner! Men det kommer ni ha mycket glädje av framöver!
    Men du, jag tror det är någon annan som väntar på svaret om stolarna? Jag har nog inte frågat, även om jag tycker de är ursnygga så har jag liksom ingen plats till dem än.
    Ha det fortsatt gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt! Jag måste ta mig en tur till dig för att få se detta på plats. Har sagt det förut o säger det igen - Muren är så läcker! Så rätt! Så medelhavskt ;).

    TOPPENSNYGGT!

    SvaraRadera
  4. Men jiisses vilket projekt alltså..himmel vad ni är flitiga..ojj..ojj..
    Det är bra att man fotar under tiden, men glömmer ju så fort..
    Sitt nu ner och njut..det är du värd..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. Å^hhhhhhhhhhhhhh så läckert med pool!!!!
    Vilken lycka!
    ha en fin dag!
    kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Jag är inte ett dugg avundsjuk, och där ljög jag så det small! Så härligt ni haft det under sommaren, en pool är nog en dröm för alla. Härliga bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Vilket fjortiskalas! Voav så mycket tjejer i poolen!
    Men var befinner sig fotografen...? På skorstenen? Har du blivit skvatt galen!! ;o)))
    Fy sjuttsingen vad ni slitit...vilket projekt.
    En annan som är gammal och trött får nog hålla sig till en sån där uppblåsbar pool. Men då svimmar man väl av syrebrist. ;o)
    Men ljuvlig är eran pool....drömmer om den....
    Vill gärna ta en fika där (utan dopp....hi hi) någon dag bara för att känna semestervibbarna. Jag tar med vit chokladglass.
    Uj uj vad jag trånar!!! ;o))
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  8. Ursnyggt och härlig lyx:) Nospuss från mig och Elsa till sötnosen Sally

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥