Follow my blog with Bloglovin

onsdag 2 maj 2012

Startskottet har gått!

 Hur har ni det?
Här har vädret varit toppen..rena sommaren...
Vi har startat poolen och njutit i solen.
Jag bytte min lediga fredag mot en ledig onsdag så nu har jag varit ledig i hela 6 dagar. Skönt!!
Eller.....
Det blir nog skönt att komma till jobbet 2 dagar nu så jag får vila upp mig.
Jag har grävt så mycket så det värker precis överallt.
Rabatterna vid poolen börjar ta form och jag har hunnit plantera några växter i krukor också....


 Eucalyptusvide...
( Bild hämtad från nätet )
 Förhoppningsvis lyckas jag övervintra dem och om några år blir de så här fina.
 Lite taniga än så länge..;)
Jag vill tacka för alla tips, idéer och gulliga kommentarer. Jag hinner inte alls med att blogga så mycket som jag vill just nu...trädgården drar för mycket....
Hur har ni det? Passar ni också på att vara ute från morgon till kväll när vädret tillåter?
Ha det gott!
Kram Katarina

17 kommentarer:

  1. Åhhh det ser hetl galet fint ut Katarina!!!
    Vissla så kommer jag med min svanboa och en flarra amaronne under armen så drar vi igång poolpartyt;)))
    Jag slet som bara den här i trädgården igår med och sen tuppade jag av en stund i solen, såååå gott…
    Två dagars vecka för mig med denna veckan, funkar;)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Men vad snyggt det kommer att bli när allt är färdigt... det ser redan nu kanonfint ut!! Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Det blir så fint!! Man hinner allt...men inte på samma gång....och det är väl bra!!Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint det kommer att bli!! :))
    Avundas dig med din pool.. :))

    Ja här har det varit högsommarväder, men det ka bli betydligt svalare nu... snyft..

    Kan tänka mig att du är rätt mör nu, efter allt grävande...
    2 dagar jobb, sen är det ju helg igen! :))

    Kramis Tina

    SvaraRadera
  5. Åhh så fint det kommer att bli, vilka fina hortensior!!!
    Hoppas du får en fin dag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. God morgon !

    Det ser ut att bli jätte fint ! ;)
    Flitiga du....visst är det härligt nu när det är så fint väder.
    Jag njuter också av fulla drag....men ikväll måste jag baka.
    Ha en fin dag nu ! :)

    Kramar Sirpa

    njut av utelivet...ses vi på lördag? :)

    SvaraRadera
  7. Helt förstummad!! Hade ingen aaaning om att du hade sådana gröna fingrar! Det kommer bli så läckert!

    Jag som blir helt ställd när jag kommer in i handelsträdgården, vill ha allt o det går ju inte. Slutar med att jag åker hem med några få pluttplantor o så var trädgårdsplaneringen slut för den gången... igen :D.

    Nä, jag får hyra in dig för planering även hos mig.

    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Såå himla duktiga ni är, kommer bli så snyggt hos er.
    Visst är det så att man försöker vara ute så mycket som möjligt när vädret tillåter.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Hej, vad du har jobbat, blir säkert ursnyggt när allt är klart och hortensior i blått och alla färger de kan komma i är ju helt underbart! Trevig helg! Kram Christina

    SvaraRadera
  10. Åhh så snyggt ...
    Tycker också det är svårt att hinna med att blogga !
    Kram Karina

    SvaraRadera
  11. Mmmmmm.....så ljuvligt du gör inför sommaren!
    Det är klart att man ska ta tillvara på den här tiden som man så hett har längtat efter i många långa kalla månader.
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att rabatten börjar ta form. Härligt väder att vara ute och gräva och fixa i. Jag har också grävt en hel del.
    Så vackra hortensior! Och bilden med eukalyptusviden vid muren är ljuvlig.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Fina blåa färger i pool och på blomman och supersör hund.

    Vill passa på att tipsa dig när jag nu kikar in att du just nu kan vinna en SPEGEL i Fransk Lantstil om du gillar inwhite4you på FB. Läs mer i min blogg. Ha en skön fredag. Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Önskar dig en jättefin Fredag och Trevlig Helg!
    Ser så himlans mysigt ut
    Varmaste kramar Tina

    SvaraRadera
  15. Så himla härligt ni har det vid poolen, Sally ser väldigt nöjd ut också. Så vackert med blå hortensia mot poolvattnet, du har jobbat på bra dina lediga dagar.
    Ni kommer och ha det så bra där i sommar, och så det kommer blomma!
    Ha en skön helg vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Hej
    Vad fint du gör!! Skulle behöva lite trädgårdstips från dig tror jag...Du kan väl komma förbi ;)
    Hoppas du mår bättre! Jag tycker livet känns lättare nu när ljuset och värmen är här. Järntabletterna kanske har gjort sitt också ;)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Hej vännen !

    Så kul att få täfda dig i verklighten...det blev en snabbis ;)
    Vilket sammanträffande ;)
    Men så kul !
    Jag försökte få tag i dig efteråt att be er att komma förbi här hos oss....
    Men det blir kanske fler chansser.
    Det är ju inte så långt till Örebro eller hit...

    Vad hette han förrestwn som jobbar på Mondi...skulle hälsa det till min A men jag frågade ju jag aldrig ....
    Hittade du nått på Loppisen Så mycket folk det var ! ;)
    Åt ni nått ?
    Visst är det mysigt i lilla Hjo?
    Såg ni förresten vårt hus ? ;)

    Ha en fin start på veckan ! Kramar Sirpa

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥