Follow my blog with Bloglovin

onsdag 3 april 2013

Äntligen!!

Äntligen börjar värmen komma!
Äntligen har jag börjat röja ut allt byggmaterial och
 alla överblivna saker ur uterummet.
Äntligen ska det bli vår där ute.
Äntligen kan vi snart sitta där och njuta av mat och fika.
Äntligen!!
Fast det går så sakterliga. 
K har magsjuka och jag mådde inte helt hundra i morse jag heller så det var bäst att stanna hemma en dag från jobbet så jag inte smittar ner någon annan.
Illamåendet gav sig fram på dagen men jag har en sprängande huvudvärk som suttit i sedan i går..:( Blä och usch.
Jag vet att jag borde ligga o vila...men det är sååååå himla tråkigt.
I stället flyttar jag mig från stol till stol och bär undan något samtidigt...
ÄNTLIGEN börjar så sakterliga uterummet att likna ett uterum igen.
Nu ska det bara skuras och tvättas och putsas o fejas...
Kram Katarina

18 kommentarer:

  1. Supersnygga korgstolar!! Köpta?
    Hoppas du kryar på dig i rasande fart!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Underbart med ett uterum, förstår att du vill få iordning så du kan sitta där ute o njuta. Hoppas du mår bättre o slipper magsjukan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Härligt med uterum så här års!

    Krya på dig nu,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Härligt att börja röja lite! I dag har jag och Lykke suttit ute på trädäcket och njutit av solen:)).
    Men vad snyggt det blev med bordet i ditt fina tv-rum. Och buketten är ljuvlig. Sally är bara föör söt:)).
    Krya på er i massor.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Det är nu man kan njuta av ett uterum ordentligt kan jag tänka. Inte kul att vara sjuk. krya på dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Ser ut att vara ett väldigt mysigt uterum. Krya på er, magsjuka är hemskt! Varm kram Ester

    SvaraRadera
  7. Såå härligt med ett uterum men mindre härligt med magsjuka. Hoppas verkligen att du inte blir värre än så och klarar dig lindrigt undan.
    Vila nu och krya på dig, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Gud så mysigt det låter, att sitta i ett nyskurat uterum med något smarrigt i handen. Underbart.
    Stackars dig.
    Krya på dig och kramen
    AC

    SvaraRadera
  9. Åååå.... nu fick jag ett styng av saknad efter uterummet vi hade i förra huset... här finns det ännu bara på ritningen , än så länge ;)
    Krya på dig!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Vill tacka Dig Katarina för dina fina och värmande ord inne hos mig!! Vi mår ganska bra nu, men det finns gott om "hjärnspöken" kvar.....:(
    Har sneglat på uterummet, men valde idag att börja inomhus med vårröj. Så nu blev yngsta dotterns rum klart idag. Från nock till golv :)
    Ha det bäst, kramar från Kate

    SvaraRadera
  11. Nu håller du dig frisk frisk frisk!!! Kram och tack för din kommentar!!! Vi är så nöjda!!!

    SvaraRadera
  12. Hallå sötis!!!
    Skönt att det inte blev nån magsjuka för dig… Hoppas jag!!
    Jag har värsta manin för kräksjuka, bläää. Har kräkts tillräckligt i mina dar tycker jag, usch!! Får såna flaschbacks från när jag var sjuk och kräktes som en tok när jag blir magsjuk, hua!

    Meeeeeen, hoppas att Kajsa mår lite bättre ikväll nu. Stackaren!! och hoppas din huvudvärk gett med sig.

    Min skrutta hade fått feber inatt. Jag blev lite upp och nedvänd och galet orolig. Vill vara hos henne när hon inte är pigg. Men mamma sa att det var bara på natten som hon hade feber, hon hade inte haft nån på dan… Jobbigt är det iaf. Men imorgn ska vi hämta hem våra tjejer!! Längtar efter min skrutta!

    Hoppas hon piggar på sig, vi ska ju vara vittnen på giftermål på fredag. Det är svärmor som ska gifta sig, så gulligt. Litet och enkelt i rådhuset sen ska vi gå och fika där de träffades, deras barn med respektive. Sen ska de äta ute coh sova på hotell och vi åker hem och fredagsmyser. Har redan tänkt ut att vi nog ska "laga maten på vägen hem" ;-)

    Ikväll är jag hemma själv. Inte ofta jag är det, då uppskattar man det faktiskt. Min man är på Anders o Måns med ett par kompisar.

    Må så gott vännen och hoppas att du känner dig piggare nu!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  13. Hej på dig vännen !

    Ingeng vidare med Magsjukan. Jag håller tummarna att det inte vli nptt mer heller av det.
    Och hoppas att huvudvärken släpper.
    Så skönt att röja lite. Jag måste också fortsätta med vår rensning mm.
    Men nu är jag snart ledig igen.
    Så fina era korgstolar är. Där vore det inte tokigt att sjunka ner ;)
    Kommer snart ;)
    Krya på er ! En varm kram

    SvaraRadera
  14. Sååå mysigt att kunna städa där o sen få sitta ner o ta en fika..det dröjer ännu några veckor innan jag kan städa i min veranda, det är så kallt..
    Kraaam Anette
    P.s Krya på dig..

    SvaraRadera
  15. Fy för magsjuka, det klarar man sig minsann utan :)
    Vilket härligt uterum... Får man fråga var de underbara möblerna kommer från :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Du är säkert smittad också, fast fick det light. Hoppas du är bättre idag.
    Och så härliga korgstolar ni har i uterummet, kommer bli super och sitta där ute nu.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Visst är det härligt med ett uterum. Ska nog ta tag i mitt uterum i helgen också. Blir så sugen när jag ser att du har börjat.

    / Susanne

    SvaraRadera
  18. Vad härligt att kunna få ordning i uterummet! vilka fina korgstolar! Hoppas verkligen inte du blev sjuk!
    Kram helena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥