Follow my blog with Bloglovin

tisdag 10 september 2013

Turkiet

Hallå där!
Nu är vi hemma igen och fortfarande reströtta...
Vårt plan var försenat så vi kom inte hem förrän i går morse. 
Efter att ha ätit frukost med barnen..(..ååå vad det var härligt att kramas med dem igen..;)..
..kröp vi ner i sängen och fick ett par timmars sömn.
Jag hade ett möte på eftermiddagen på jobbet så det var bara att gilla läget och pallra sig iväg. 
Kan säga att vi var som två trasor i går kväll.

Vi tog ju en superbillig restresa och brydde oss inte så mycket om vart vi hamnade.
Det blev allinclusive på ett hotell i Kemer.

Vi började med äkta turkisk hamam.
Ujuj vad rena o fina vi blev.

 Hotellet låg precis vid havet så man kunde välja vart man ville sola.


Vi låg nästan bara nere på stranden eller som här på piren som gick ut i havet.
Det var ingen sandstrand utan sten. Hade jag kunnat hade jag tagit med den hem..;)
Alldeles lena släta rundade stenar som inte gjorde särskilt ont att gå på.




Sippa rosé och njuta av utsikten och de vackra bergen..

klänningen är reafynd från i somras. 
 promenad på stenstranden i solnedgången.

En kväll promenerade vi in till stan och tog ett glas på terassen uppe i det fina klocktornet.




 Självklart blev det besök på en marknad också..;)
Då åkte fulskorna med ilägg på.
Min onda fot klarar inga high heels några längre sträckor..

Roliga fontäner och....
 ....nya vänner fanns det lite överallt..;)


Självklart låg vi en del vid poolen också. Sippade på drinkar och tittade på folk.
Tyvärr spelade de så hiiiimla hög musik här så det blev oftast sent på eftermiddagarna.
Nu lät vi gamla va??
Faktum är att vi undrar för vilka de spelade så högt för det var rätt tomt runt poolen
men tjockt med folk nere på stranden.

På kvällarna är det kul att få klä upp sig så där lite lagom tycker jag.

 Min nya favorit är denna djurmönstrade från Vila och den köpte jag då K och jag var i Stockholm.
Vin är turkarna verkligen URDÅLIGA på!!
Iskallt rödvin är inte gott men efter några dagar har man vant sig...haha..
Däremot var det på det här hotellet väldigt bra mat...fast man tröttnar ju på buffé och att äta på samma ställe hela tiden.

 Efterrätter brukar inte vara goda utomlands men det fanns faktiskt en hel del gott här och jag la på mig hela 2 kilo under veckan....huuua 2 KILO!!
Jaja... det var det värt och jag vet ju att det tar någon vecka så har de försvunnit..;)
Nu är det ju dags att ta tag i träningen igen.
Något som också behöver huggas tag i är vår trädgård..

Tänk om man kunde ha en trädgård full av sånna här bollformade träd och buskar!!
ååå.. me like!!


Tack min älskade fina M för en underbar vecka!
Tack också för att du är lika galen o knäpp som jag...å för att du är min bästa vän...å för att vi har så himla kul ihop...å för att vi lovat varandra att nästa gång blir det INTE allinclusive hur billigt det än är..;)
Nix hörni nu är det dags att laga kvällsmat.. Ska bli riktigt kul.
Kraaaaaaaaaam Katarina

6 kommentarer:

  1. Å, ni verkar ha haft det alldeles alldeles underbart! Fina ni <3

    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Vad härliga ni är, bara sticker iväg sådär. Nu kommer ni kanske ha lite bränna kvar tills nästa resa hi hi.
    Ja allinclusive mat tröttnar man rätt snabbt på. Tråkigt när flyget blir försenat när man måste iväg på något hemma. Tur ni fick ett par timmars sömn iallafall.
    Kram och välkomna hem.
    Helena

    SvaraRadera
  3. Underbara foton!!!!!!!!!!!
    Ni ser ut som ni haft en fantastisk resa på ett vackert resmål.
    Blir ganska avis kan jag nog säga.....hi..hi..

    Ha det fint,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Ha,ha...ni är ju för roliga. All inclusive utan barn är ingen hit. Kan man åka iväg och få äta på lite olika ställen så är det bättre...men att bara få komma iväg är ju guld.

    Vi bokar snart resa igen också ...här ska lev livet!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tack snälla rara söta du ♥

    Åh va mysigt ni ser ut att ha haft det, härligt med en riktigt skön semester tillsammans!

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig resa, men håller med all inclusive är bra när man är ett stort gäng eller när barnen är små annars är det bättre med små mysiga restauranger. Ha, ha till och med kallt rödvin smakar gott när man är utomlands, inget man dricker hemma precis. Härliga bilder vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥