Follow my blog with Bloglovin

onsdag 15 januari 2014

Badrum

Dagens bilder är en blandning av mina egna och lånade från nätet

 Tjena!
Hoppas ni har det bra i kylan. Jag har inte tinat upp än :)
Jag tror inte jag håller på att bli sjuk.. det har jag i alla fall inte tid med just nu. 
Mycket på jobbet den här veckan!

Nu är vi igång med badrummet!!
Eller VI...hihi.. M har börjat själva rivandet.
Hela den gamla köksinredningen är nu utriven.
Vi kommer göra det mesta själva men ta in hantverkare till vissa saker.
Ni ska naturligtvis få hänga med på hela resan :)
Det sköna nu är ju att vi har en dörr att stänga då vi vill slippa se vårt bygge.

Häng med i min ritning!
Jag har använt IKEAS köksplanerare för att få ett hum om hur det kan bli.
Man får ju bara en aning om hur det kommer att bli 
men jag har inga problem att se det framför mig.
 Ni ser den genomskinliga dörren va?
Det är den dörren som är rakt fram då man kommer in i vår hall.
När vi kliver in i badrummet så blir det alltså dubbla handfat och förvaring till vänster.
Direkt till höger bygger vi ut en liten vägg där vi kommer fälla in ett gammalt fönster. Bakom den väggen kommer toaletten att vara.
Längst till höger, där vårt gamla skafferi var kommer vi att bygga en rymlig dusch.

 Sett från andra hållet.
Här är alltså toan till vänster om dörren och längst till vänster duschen.
Vi skulle även kunna få plats med ett badkar men eftersom vi har ett i källaren väljer vi att få lite mer yta här i stället.

 Fina detaljer som jag gillar.
Natur blandat med vitt och sten.
Som jag redan har berättat har vi köpt samma klinkergolv till badrummet som vi lagt i hallen så golvet kommer se ut så grånat trä även här.
I duschen blir det vitt kakel men för övrigt blir det vit träpanel. 
Samma skivor som i köket.
JA vi har tagit reda på hur man ska göra och JA 
vi har kollat med försäkringsbolaget så att det är ok.
Bara man fuktspärrar bakom och inte bryter denna så är det ok.


Tänk er nedsänkta handfat i en stenskiva, kranar som kommer ut ur väggen och en stor spegel ovanför. De höga skåpen kommer få 2 st vitrindörrar var.
Vi kommer att använda oss av köksskåp vilket kommer spara en massa pengar.


Tänk er nåt åt det här hållet...;)
Det blir fint va?
Kram på er!
Katarina

17 kommentarer:

  1. O va spännande o följa erat badrum på resan... ;) ;) kommer o bli sååå spännande!
    Kram från
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Åh jag ser det framför mig...NOT jag är värdelös på sånt :D Meen jag är säker på att det blir urtjusigt för allt NI ;) gör blir det! O att du använder ordet VI ;-) är ju himla trevligt för din man ha ha Det är inte populärt här hemma när jag gör det meen jag menar ju bara väl ;-) osså låter det ju så himla trevligt :D
    KRAAAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Men hallåååa där Bönan!
    JISSES så snyggt det kommer att bli!!!
    Om det inte hade varit för Formex-resan hade jag genast gått ut i förrådet, hämtat kofoten och gått loss här i vårt badrum jag med för jag vill OCKSÅ göra om!! Jag vet, du tro jag skämta aprilio för vårt badrum är ju blott två år gammalt men jag vet inte om jag var bakis den dagen jag bestämde mig för ett helt ordinary svart klinkergolv eller om jag bara hade noll inspiration kvar, men jag ångrar BITTERT att jag inte valde nåt häftigt Marakesh-kakel istället eller något med en slice av "wow-factor" åtminstone...!
    Suck och stön, det får väl bli i nästa hus istället!
    Näpp, nu måste jag tvätta ur hårfärgen, packa väskan, gå och lägga mig och drömma vidare... haha!
    See you darling!
    Kraaam! Judita

    SvaraRadera
  4. Det där kommer bli kanon! Jag har inga problem alls att fatta vad du menar!
    Jag var också inne lite på köksskåpen, när det gäller vårt badrum uppe, som vi inte börjat med än. Vi får se vad det blir.
    Ska bli spännande att se fortsättningen hos er!

    Hihi… Jo, visst fnissar man allt åt mitt inlägg från igår, va?! ;) =)


    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken inspiration! Kommer att bli supersnyggt! Så spännande, ska bli jättekul att följa, kram Suss

    SvaraRadera
  6. vi har byggt med kökskåp som vi har byggt in så det blir som en stor "gammaldax" kommod med fint listverk längst ner runt hela pjäsen stenskiva i carrera marmor med uthuggna konsoler med en liten stenskiva på som är rundad bakom kranen men om det blev så billigt vet jag inte typ 30,000 men jag är super nöjd med resultatet. Men vi köpte en väldigt dyr kran från franska Hourus runt 9000 gick den loss på som sitter på kommoden men resultatet är så bra Lycka till!!!!

    SvaraRadera
  7. Det kommer bli så snyggt så i sommar får jag komma och slänga mig i poolen och ta en dusch :))

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Det kommer bli jättefint och det ska bli kul att få hänga med under byggandet och fixandet. En sak som jag tänkte på var att du skrev att ni skulle ha vitrindörrar på skåpen. Vill man se alla pryttlar och flaskor? Själv tycker jag det är bra att ha möjlighet att gömma alla saker som behövs i ett badrum. Men det är ju bara min personliga åsikt. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Så fint det kommer att bli. Vi hade nya badrum när vi flyttade in i vårt nya hus för 1,5 år sedan. Dock inte i min/vår stil. Vitvarorna är ok, men jag vill byta ut golv och väggar.
    "Operation -övertala -mannen -att -detta -är -nästa- projekt -efter- altanen"
    Jag vill också ha träpanel och helst ett marockanskt kakel på golven...
    Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt!! Jag ser det precis framför mig, så bra att använda köksplaneraren. Ska bli så roligt att följa.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  11. Det blir fint! Snart har ni rena drömhuset, allt nytt och fräscht.
    Panelen ger en fin känsla, ska bli kul och följa.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  12. Kommer att bli storslaget. Så jädrans fint. Vi håller också på med vårt badrum, tar tid kan jag lova. Alltid något annat som kommer emellan.
    Jag undrar om det är samma golv som jag har tittat på. Väljer mellan det eller grå och vitrutigt, vi får se vilket det blir.....
    Tänk snart är hela ditt hus uppdaterat och nytt, tjusigt.
    Ha det gott
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  13. Kommer bli kanonfint .Spännande att följa .Njut kvällen raring .kram Rita

    SvaraRadera
  14. Åå det kommer bli jättefint.
    Vi skulle med behöva renovera vårat. Men men gäller att ta sig i kragen med.
    Kraam

    SvaraRadera
  15. I love it snäckan!!!!!!
    Kommer bli huuuuur fint som helst!!!
    Ser det framför mig, oh la la!!!
    Tänk så underbart med ett så fräscht o vackert badrum!!!!!
    Ikväll känns saker lite lättare, vi har fått goda besked. Men hemligt än så länge;-)))

    Jag vet att du har rätt. Det är därför jag vill göra det här projektet. Det är det jag vill jobba med. Det är därför jag skrivit medborgarförslag till landstingsfullmäktige, mailat politiker och pratat med utvecklingsenheten på landstinget.
    Men jag måste ge det tid. Det går inte över en natt. Jag hoppas att det löser sig så småningom.
    Svara inte på det bland mina kommentarer, tror min chef läser bloggen;)))))

    Du, jag blir så glad när du skriver att du kommer o hälsar på mig. Ser jag så jättemycket fram emot!!!!!!!! Lite vårtecken och sen kan du susa fram på vägarna;-)

    Ska landa i soffan en stund innan sängen. såååå skönt med heeeeelg:) Nu börjar terminsstarten, då är det fuuuuuuuuuuullt ös hela tiden.

    Och du va rädd o dig nu så du inte blir sjuk.
    Massa kramar till dig min vän!
    /Anna

    SvaraRadera
  16. Vilket roligt o spännande projekt, kommer bli hur snyggt som helst o jag kan absolut se det framför mig. Ska bli så kul att få följa med på den här resan. Stora kramen. Tina

    SvaraRadera
  17. Hej Katarina!

    Vi håller på och gör ett litet badrum. Tänkte ha pärlspont på väggarna, hur fuktsäkra man?
    Ert Badrum verkar bli kanon.
    / Camilla

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥