Follow my blog with Bloglovin

tisdag 11 februari 2014

Bonus från JC


Hej hej!
Det här med husmorstips kan man ju aldrig få för många av.
Kommer ni håg hon som var med i Äntligen hemma för några år sedan?
Hon som sa "usch så schmutsig"...
Hon kom med många bra tips och ett av dem som jag ofta använder är att städa med plastkort..;)


Jag är säkert inte ensam om att jämt och ständigt få stearin på köksbänkar och bord.
Att skrapa med nagel är ju ingen hit och använda en kniv är ju inte så smart.
Men ett bonuskort från JC...
...det är grejjer det!!
Bara att skrapa på utan att det blir repor.


 Sedan är det bara att dammsuga upp.
Extra bra på vårt opraktiska bord med skåror i där smulor gärna vill gömma sig för trasan.


Sedan kan man allt få lov att njuta av en bukett tulpaner.
Papegojtulpaner hittar man inte jätte ofta på ICA så när man väl gör det är det bara att slå till.
De kostar några tior mer men det är det värt för de är verkligen lite extra!
Kram Katarina
uuuuuusch så schmutsig...;)

10 kommentarer:

  1. Snygg kanna, och tulpaner som hör denna årstid till. Jodå det där med kortet är en bra grej hihi.
    Hoppas din tisdag blir bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Det tipset behövde jag, det där med att få bort stearin kan göra mig tokig. Älskar tulpaner o kanske man får ett fång på fredag, fniss....Tyvärr är jag inte bättre fortsätter det måste jag in på sjukan o få kortison o det vill jag helst inte, håller tummen att det vänder. Tack vännen för dina alltid varma o peppande ord hos mig, de betyder mer än du kan ana. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips!!!
    Ljuvligt och titta in här
    Ha en härlig Tisdag
    Varmaste Kramar!!!!!

    SvaraRadera
  4. Himla bra tips .Blir alltid lika glad att kika in här .Du är alltid så positiv och härlig .Underbart med tulpaner.Kramar Rita

    SvaraRadera
  5. Hej Katarina,
    Vilket bra tips! Jag brukar stå med nageln men ska plocka fram ett plastkort i fortsättningen istället:)

    Vilka vackra tulpaner o en sån läcker kanna du har dem i.

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Bra tips. Jag brukar stå med skrapan man gör rent spisen med..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Hihi, bonuskort är bra till mycket ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Jätte smart grej speciellt för mig som har en tendens att baka direkt på köksbordet ;))
    Och sååå fint på erat runda bord .... Ren njutning.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  9. Jag som har använt skrapan till spishällen o fått med både det ena o det andra ibland.. Bra tips där med kortet!!!

    Kram malin

    SvaraRadera
  10. Vacker bukett! Jag tror sambon skrapade rutan på bilen med visakortet hela förra vintern:)
    Var på jc idag och sonen köpte jeans:)
    Kram Maria

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥