Follow my blog with Bloglovin

måndag 7 april 2014

Whiskeysås




Godmorgon!
Ny vecka...härligt va!!
Måndagar tycker ju många är en tråkig dag... helgen är slut och det är 5 dagar kvar tills nästa.
Jag tycker lite tvärt om.. Måndagar är ju första dagen på en ny vecka fylld av nya möjligheter.
Haha det lät bra va?
Vi är ju många som grillar för fullt nu så jag tänkte ge er recept på en god sås.

Whiskeysås.
Vi hade bara en rökig sort hemma men jag rekommenderar er att hellre använda en Blended sort.
Om ni inte gillar den där kraftigt rökiga smaken förstås..;)
Receptet hittar du HÄR
Ett till tips är då ni steker kantareller...
Blanda i en finhackad gul lök och en liten skvätt grädde, salt och peppar.
Mmmmm... sååå gott..









Lilla snuttan hänger med oss i köket då vi lagar mat.
Hon väntar och väntar på att något gott kanske ska trilla ner...
Ha nu en riktigt bra dag!

Ikväll kör vi igen!
Spinning för mig... vad gör ni?
Kraaaaaam Katarina

Svar till Carina:
Det runda bordet i uterummet är från Mio.
det finns i 2 storlekar och vi har det största..;)

4 kommentarer:

  1. Det där receptet ser ut att falla mig i smaken!

    Och du, Bowmore är ju inte jätterökig. Den är ju rätt snäll åndå. (Säger hon som gillar det rökigaste av rökiga, hihi).

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag ju superungrig, jag som skulle hålla igen. Den såsen ska testas och lök i kantarellerna är såååå gott. Ha det bra på måndagen och spinn för allt vad benen håller. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Så gott det ser ut! Är ju inte förtjust i Wiskey men det andra verkar gott:) Härligt att grillsäsongen börjar ta fart nu! Älskar att äta grillat och själva konceptet, sitta ute och umgås med vänner:)

    Ha en fin dag nu!

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Å vad gott det ser ut .Tack för receptet det ska provas .Underbara bilder som alltid .Ha en fin start på nya veckan och en fin måndag.Kramar Rita

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥