Follow my blog with Bloglovin

torsdag 17 juli 2014

Äntligen hemma!


Lika härligt som det är att åka bort..lika underbart är det ju att komma hem igen.
Jag som är en riktig hemmagris tycker det räcker at vara borta några dagar.

Vi sa just att det känns såå länge sedan vi  i lördags rullade in i ett regnigt Oskarshamn.
Vi har hunnit med mycket på de här dagarna känns det som och nu ska
 det bli skönt att bara få vara några dagar.
Det var underbart härligt att träffa barnen igen och så lilla bustrollet förstås.
Hos kastade sig över oss och överöste oss med pussar och visste inte riktigt vilket ben hon skulle stå på..;)
Hon har följt mig hack i häl ända sedan vi kom hem..haha..hon satt till och med i rabatten då jag for fram som en ångvält och rensade ogräs.

Vi hann sitta här vid vår egna oas och njuta en stund innan kvällssolen försvann bakom trädtopparna.
Ha det fint!
kram Katarina

8 kommentarer:

  1. Hej o välkommen hem!

    Vi var ju borta 2 veckor maken och jag,(själva för första gången på 26 år) och det var liite för länge även om det var underbart oxå....10 dagar hade varit lagom.
    Går nu hemma och bara njuter av att vara hemma och kunna göra dagsutflykter
    Ha en fortsatt skön semester, ni verkar ju haft det underbart på eran resa:)
    Kram Annelie i Kårsta

    SvaraRadera
  2. Borta bra men hemma bäst,och det stämmer verkligen, även fast vi just nu njuter och undrar varför vi inte bor här.
    Hörs snart min käre vän.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det härligt att komma hem. Vi lämnar Öland imorgon. Hade egentligen tänkt ta en natt längs vägen också, men vi bränner nog hela vägen hem istället.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! Det är skönt att komma hem:)
    Ha sköna dagar hemma nu:)
    Kram maria

    SvaraRadera
  5. Saknade dig vännen, när inte hela KTH-maffian är samlad.....men håller tummen att vi får till en träff i höst. Vilken härlig tripp ni haft, på alla sätt, men det är alltid skönt att komma hem o få sova i sin egna säng. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Heeeeeeeej sötaste!!!

    Alltså, jag blev alldeles tårögd när jag läste allt vackert som du skrivit om vårt hem och framförallt om oss <3
    Jag blir alldeles varm i hjärtat för ni fick genast en alldeles särskild plats i mitt hjärta!

    Vet du mer vad som hände idag då?? Jo, vi satt ute och åt lite och så gick en kvinna förbi och frågade om det var jag som var Ekenäsanna? Ja, det är jag..
    Då visade det sig att hon bor i Spanien men kommer från Sverige, men har bott i Spanien i 30 år, flyttade dit när hon var typ 20. Så har hennes föräldrar alltid haft ett sommarställe här i Ekenäs. O nu kommer hon till Sverige ca en månad om året på sommaren. O hon följer min blogg och tycker det var så härligt att läsa om Ekenäs där hon bor i Spanien.. Det var ganska häftigt.

    Det är det här. Mötena med människor. Nya vänner. Vänskap och ödmjukhet. Det är ju det som gör att man inte riktigt fattar hur häftigt det här med bloggen är ändå...
    Ja, jag är såå glad att jag träffat dig och din härliga man!!
    Suss gott nu i din egna säng fina du!
    Massa kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Mysigt att komma hem efter en resa. Jag längtar bort nu men vet att det ska bli roligt att komma hem sen igen. Då har man laddat batterierna liksom. Vad fint inlägg du gjorde om Ekenäs och så mysigt att hitta nya fina vänner. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Det är så sant det du skriver och jag tror man behöver åka iväg några dagar för att kunna se hur gott man jag det hemma :) Ibland är det skönt att komma iväg och nästan få vardag på semestern DÅ vet man att nan längtar hem igen ! Tycker dock mer och mer om de här "småtripperna" på ett par dagar som förgyller vardagen ! Önskar dig en riktigt fin solig helg , kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥