Follow my blog with Bloglovin

torsdag 24 juli 2014

Ljuvlig morgonstund....

Godmorgon!
Långa sommarfrukostar... visst är det härligt? 
Jag tar oftast min kopp kaffe och sätter mig därute på trappan och njuter av morgonsolen.
Det härliga med pool är ju inte bara att man slipper åka o trängas på en badstrand...
...vilket i o för sig har sin charm det med...
Men man får umgås med så mycket folk då man har pool!
Det är så många som gärna kommer på en kaffe och tar ett dopp eller två...;)
Det tycker vi om!! 
Det är härligt när det blir en massa skratt, bus och glada ansikten.
I dag kommer en barndomsvän och hennes 2 barn. 
Vi ses alldeles för sällan så det ska bli så mysigt.
En annan sak som är bra är att jag som lätt blir rastlös av att ligga still för länge kan fara upp som ett jehu och fixa o greja i nåt hörn..;) som där borta, där jag håller på att städa.
 Det börjar bli dags att byta ut en del blommor och fräscha upp lite grann.
Eller som i går då jag inte hade ro att ligga still ute..
Då ändrade jag en massa här i köket.
Det ser ju inte ni förstås...det är ju inuti skåpen...
Men resultatet av mitt skruvande, skurande och flyttande blev att det blev mer plats..;)
♥♥♥

 I dag ska det ju bli rekordvarmt så glöm inte att dricka mycket vatten!
Kraaaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Phu! Ja, det är verkligen varmt. Jag har börjat jobba igen och i våra tillfälliga lokaler finns ingen ventilation att tala om. Nu har jag 28 grader på rummet och framåt eftermiddagen brukar det stiga ett par grader till. Men mycket vatten och en bordsfläkt så går det.
    Så du får njuta av din pool och skänka mig en liten tanke när du badar :-). Svalkan kanske känns ända hit då ;-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Förstår att många vill komma till ditt fina hus och jag tror jag banne mig kommer med snart!:))

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Underbart med poolhäng. Vi har varit vid stranden i några timmar nu, fick släpa med mig W hem som gott kunde stanna en stund till :) Vi njuter av de sista dagarna här nu, sedan bär det av hemåt, men semestern fortsätter:)
    Ha en härlig sommardag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. lovely, very lovely ........
    kind regards
    Manu

    SvaraRadera
  5. Ja, så är nog jag också lite. Även om jag kopplar av bäst i solen så kommer jag alltid på nåt att göra.

    Määäähhhh, just precis nyss såg jag din kommentar för typ två veckor sen om att ses på Öland! Den hade hamnat i skräpposten!!!!! Vet inte om du hade ny dator/tfn eller nåt som gjorde det, men då brukar det ju hamna på ett annat ställe för godkännande. Guuud vad tråkigt, det hade ju varit så kul att ses. Ni var ju bara ett par hundra meter från oss och åt lunch när vi åt lunch i husvagnen. På eftermiddagen gick vi precis till den krogen ni suttit på ju! Jaja, vi ses ju snart ändå :-)

    Kraaam Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥