Follow my blog with Bloglovin

söndag 17 augusti 2014

Lyxlyxmiddag ♥

 Maken hade minsann läst min blogg i går för han hade dukat så fint så fint i uterummet.
"Till och med servetter" sa han lite stolt...;)
När man kommer hem efter en lång och varm dag är det ju alldeles underbart att bara få kliva rätt in i duschen och sedan sätta sig vid dukat bord och bli serverad.. 
Ja för det blev jag må ni tro. Jag fick inte ens ta maten själv utan jag blev uppassad som på värsta lyxkrogen..;)
Han serverade egentligen 2 förrätter men huuujeda mig så gott det var.
Till förrätt hans smarriga räksoppa.
Recept hittar du här.
Till det ett gott Riesling som gifter sig bra mot sältan i soppan.


 Sen dundrade han in med gratinerad hummer. 
O´my O´my....sååååååååå gott!!
Jag kan ärligt säga att det var något av det godaste jag ätit i skaldjursväg.
Jag ska fråga honom om receptet för ni måste prova det här!
Då vi hade vår sommarfest fick vi en flaska skumpa av ett par. Den har vi sparat på till något speciellt tillfälle och det var nu det..;) Passade himlans bra till hummern.
Så lyxlyx hade jag i går...
Inte vardagslyx utan lyxlyx..;)
♥♥♥
Tack min älsklingsvän!
♥♥♥
Å loppisen då??
Jag hade ju med mig kameran men inte fotade jag något ..
Några ynka bilder bara.
Men positivt är ju att då måste jag ju åka tillbaka till 
Vårt lilla Torp
en annan dag för där var så mysigt att man gärna skulle sitta ner en hel lång stund.
Söta Sofi och jag babblade och babblade...
1000 tack alla ni som kom och handlade...;)
Tack vare er kan en glad och lycklig kvinna i sina bästa år åka till Nice i dag och shoppa lite...;)
Kraaaaaam Katarina

11 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Å vilken lyxmiddag han bjöd på!
    Härligt att bara sätta sig ner vid dukat (så fint han gjort!:) bord och bli serverat god mat efter en svettig dag i ett varmt tält;)
    Härliga du! Det var så kul att få babbla lite (hm mycket;) med dig! Tycker att vi fick en mycket trevlig och mysig dag.
    Ser fram emot att se snyggingarna du ska köpa på Nice idag:)
    Själv tänkte jag köpa kläder för mina intjänade pengar, någon tycker iofs att jag har tillräckligt med kläder och att vi ska köpa ny diskmaskin istället!!!!;);)

    Ha en fin dag nu!

    Kram på dig!

    P.s Jag tog ju inga bilder alls från loppisen så jag kanske lånar din bild:)

    SvaraRadera
  2. Men se där - vilken trevlig överraskning när du kom hem! Med servetter och allt! ;-)
    Jag blir mäkta imponerad. Av maten som ser supergod ut, men kanske ännu mer av dukningen! Underbart!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Han kan han, din man. Så fint och så gott, det var du värd.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  4. Det där var ju verkligen en lyxig middag. Gullig man du har. Kul att du fick sälja lite, först trodde jag du skulle till Frankrike och shoppa Fniss! Ha en bra dag! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så fint han hade gjort! Och middagen verkar verkligen super!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Men ååå så gott med hummer och räksoppa... Räksoppa ska jag faktiskt göra idag jag med=) De är otroligt gott när det är kalla tider ute. Kram Jannice

    SvaraRadera
  7. Å vad fint han skämmer bort dig din fina M ;))
    25 år !!!!!
    Det är häftigt tycker jag = )))
    Själva har vi 9 års dag på Onsdag.
    Så himla roligt med loppis=)))
    Finns alldeles för lite sådant här omkring och gudarna ska vet att jag VERKLIGEN borde vara med på en ;)
    Hoppas att du har en riktigt skön Söndag.
    Saknar dig min fina vän =)

    Kram Thess

    SvaraRadera
  8. Kan ju gissa vad han kokade fonden till soppan på!! Han kan Mr M, kul när han ansträngde sig så för att fira er dag. det är Kärlek det..
    Gissar att du fick ihop mycket pengar med allt fint du hade. Blir det nya tallrikar nu??
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Ååååååå gulle!!! -han kan han :)
    Ja det var verkligen lyxlyx deluxe skulle jag säga:)
    Älskar skaldjur och bubblor, så jösses va gott!

    Å, va kul att det gick bra på loppisen!
    Vad ska hon shoppa då mån tro;-)))

    Ha de gott vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Vilken lyx! Förstår att du håller hårt i honom ;)

    Ha en fin start på veckan som kommer!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Så fint han gjort för dig, med servetter o allt! =) Ja det är som svärmor säger, man ska linda dem runt sitt finger och sedan hålla dem kort o det verkar du ha lyckats med!! =)

    Men gratinerad hummer, hur gott lät inte det då!! Har ätit det ett nyår men strax innan servering åkte det även på chokladsås på hela härlighet, "-designersås" som mannen i fråga uttryckte det.. =) Vi får kanske göra ett nytt försök (utan designersås!) enligt ert recept då!

    Härligt att få rensa och sälja bort lite prylar och kunna handla lite nytt istället!

    Kram malin

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥