Follow my blog with Bloglovin

måndag 15 september 2014

Björnbärsmarmelad

I lördags hade mina föräldrar inte bara med sig en fin blomma.
De hade även med sig nästan 1kg Björnbär.
De drunknar tydligen i de goda bären i år och hinner inte göra något av alla.
Mamma tyckte absolut att jag skulle göra paj men jag hade helt andra planer.
Jag ääääälskar ost o kex och med en klick marmelad på blir det ju liksom ännu bättre.
Är marmeladen sedan hemkokt blir det ju bara ännu bättre.
Jag använder mig av syltsocker när jag kokar sylt och marmelad.
Superenkelt är det ju eftersom man inte behöver ha något mer än bär.
Recept hittar ni på baksidan av paketet.


Mmmm... kan lova att jag njöt och när jag nu ser bilderna känner jag hur det 
rinner på insidan av kinderna.....haha..
Snålvattnet kallas det för va?
Meeeen nu är det ju måndag och då blir det varken ost och kex eller ett glas rött..
Det var det där med att komma i form ni vet..;)
Ha en härlig kväll!
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Godaste marmeladen jag vet... Snålvatten här med kan jag lova. I form var det ja.. just det! Vatten..... Fniss! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Älskar verkligen björnbär, men min buske dog häromåret, tråkigt nog. Förstår att du njuter. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm va gott! Jag tar gärna BÅDE marmeladen på kexen OCH paj;-)
    Får man det;-))
    Himmel o pannkaka va trött jag är idag... REDAN liksom, måste bli andra bullar och komma u o springa igen.
    Förkylningen hänger ju i än, men nu får det bära eller brista snart..!
    Kraaaaaaamar Anna

    SvaraRadera
  4. Ååååå himmel vad gott !!!!
    Skulle nog kunna tänka mig lite av varje minsann ;))))
    Tänk vad skönt att ni har en vecka semester kvar att njuta av :)
    Och jädrans vad snygg du kommer att bara om tassarna ;)))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  5. ser otriligt gott.. min mamma kom med en burk hemmagjord citronmarmelad förut till mig,.
    de var otroligt gott... älskar detta! men måste göra lite marmelader sedan. kram

    SvaraRadera
  6. Åhh, har aldrig tagit rätt på björnbär, för att jag helt enkelt inte hittar några att plocka!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  7. Syltsocker använder jag också, toppen!
    Bra idé och göra marmelad, så friskt och gott
    till ost och kex.
    Ha en bra dag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Ser verkligen gott ut, får bli ost och kex med marmelad till helgen :)

    Teresa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå saknar dig vännen, vi måste ses snart ♥

      Radera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥