Follow my blog with Bloglovin

tisdag 16 september 2014

Canon 6D

Nu är den äntligen här!!
Min nya kamera..
Jag fick hämta den på vägen hem från jobbet i dag.
Ojojoj så kul det ska bli att få sätta klorna i den..;)
 ♥♥♥
Nu måste jag ju som sagt ta mig i kragen och lära mig mer om
inställningar och redigering och det ska bli såååå kul!
Det är en Canon EOS 6d med ett 16-35mm objektiv.
Den nya kameran var ju tvungen att få ett nytt fint band…;)
Jag hittade det här.
Så har den även fått en ny fin väska så den kan färdas med stil.
Väskan i skinn hittar du här.
Jag hade turen och kunde köpa min begagnad av goa Susanne (Villa13)
Hon hade bara använt den en gång och kände att det var mycket bättre om jag fick den i stället…;)
Den är tyvärr lite i minsta laget...eller så är det kameran som är i största laget..;)
Så vi får väl se om jag behåller den eller om den får vandra vidare.
Tralalalalalalalaaaaa…
Barnsligt glad är jag i dag…..
...det finns en baksida av mitt kamerainköp som inte är lika trevligt...
.men det ska jag berätta om en annan dag för just nu vill jag inte förstöra stämningen..;)

Ha en härlig kväll...
Själv ska jag se en romantisk film med finaste lilla K medans batteriet laddas.
I morgon kommer jag nog bara klicketiklicka efter jobbet......;)

Kram Katarina

14 kommentarer:

  1. Wow! Vilken juvel!!
    Du tar ju redan jättefina bilder men med den där superkameran kommer vi säkert att se ett proffs!
    Många Lycka till kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Men åhhhh!!! Wow, wow wow!! Så avis jag blir men såååå kul för dig! Dina bilder är redan så fina så tänk hur de blir nu, typ förtrollande proffsiga:)) Ska bli så kul att höra vad du tycker sen och se bilder!!!

    Kramar och hoppas ni har en mysig kväll!
    Fredrika

    SvaraRadera
  3. Åhh kan bara säga äntligen och vilken tur det inte var en banan i paketet. jaa du skulle ju behöva ha semester nu när du har så fin kamera, så du får lära känna henne ordentligt. Om du ska sälja väskan vidare är jag spekulant...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Sååå kul med en ny leksak. Nu tycker jag att du tar jättefina bilder redan, men jag ser redan framför mig vilka superbilder du kommer att ta. Låter mysigt med en filmkväll i soffan, själv ska jag redigera typ 200 bilder, o jag bara ler o myser. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Wohooo, vad roligt! Förstår att du är superglad! Nu blir jag ännu mera sugen på att kolla runt på ny kamera.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Så spännande. Kan tänka att det blir fantastiska bilder. Kram anette

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS till din nya kamera!! Det är alltid skoj med nya prylar :).
    Det ska bli riktigt spännande att följa dig.

    Kram på dig
    Ulrica

    SvaraRadera
  8. Så skoj och härligt med en ny kamera! Skulle också behöva unna mig en ny.. Kanske får en spark därborta nu när jag ser din fina. Fint band och väska med! :)

    SvaraRadera
  9. Åh så roligt! Grattis, grattis!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Åååååå lyckans ost!!!!!! Så kul med ny kamera!!
    Jag vill med ha ett nytt kamerahus:)
    Spara spara spara;-)
    Men först är det en liten loppa som ska få en ny säng.
    Vi läser för henne vi med, men vi kände att hon behöver få mer tempo i sitt eget läsande så det funakde faktiskt jättebra och hon blev så taggad:))
    Nu är det Tina på TV!!!!
    Kraaaamar!!!
    Vaddå baksida?!?!?????

    SvaraRadera
  11. Hejsan!! Vilken himla fin kamera du har skaffat dig! Så sotis på dig. Själv skulle jag vilja köpa mig ett objektiv... Eller varför inte en ny kamera? Men nu är jag väldigt nöjd med min "gamla bettan":) Så fint du har piffat på din altan! Blev ju hur snyggt som helst ju. Kram Jannice

    SvaraRadera
  12. Väskan!!! En sån måste man ju ha till sin kamera! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  13. WOW!! Förstår att du är sugen att ta dig an den kameran.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  14. Kul med ny kamera, förstår att du är sugen på att fota en massa saker med den. Jag tänkte ta med mig min kamera och gå ut på skogspromenad och se om jag hittar lite fina hösttecken som man kan fota, men först ska jag nog käka lite lunch tror jag
    Kram Linda

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥