Follow my blog with Bloglovin

tisdag 9 december 2014

Att välja klänning

 Hallå på er!
Här håller jag som bäst på att välja kläder inför helgen.
Jag och Mattias ska ju bo på hotell i Stockholm på lördag.
Vi ska göra ingenting och det ska bli så mysigt.
Vi ska nog gå på Skansens julmarknad, äta och dricka gott, men mest bara vara.
♥♥♥
I somras fick jag ett mail om att an kunde boka billiga hotellrum.
599kr för ett dubbelrum med frukost.
Eftersom det är betalt och klart känns det ju nästan gratis nu..;)
Hur som helst så gillar jag att ta tillfällena som ges att få klä upp sig lite.
Eftersom jag alltid brukar vara ute i sista sekunden tänkte
 jag för en gångs skull förbereda mig i tid.
Så ut med klänningar ur garderoben, vända, vrida, stöna lite över de extra volanger min midja fått..

...tillslut bestämde jag mig för den här..
Den jag beställde i höstas från Boozt.
Jag "klär ner" den lite med den tuffa jackan från Lindex, så tar jag ett par stövlar till.
 Jag har verkligen fått användning för klänningarna jag köpte där och nu är jag grymt sugen att beställa någon mer att ha i jul. De har ju superrea nu i dag på klänningar.
 Bla den från Desigual som jag köpte som ni ser här ovanför.
(tänk på att kläder från Desigual är en hel storlek mindre än normalt)
Klicka HÄR och kika själv den billigaste kostar bara 139kr...;)
 Så måste ni ju få se min lilla 7-sovare...
När vi kliver upp på morgonen..då ligger hon kvar nere vid fotänden på sängen...
Men smyger man upp efter en stund hittar man henne här....
Haha..
Då har den lilla busen minsann gosat ner sig under täcket och lagt sig tillrätta 
på MIN huvudkudde... ALLTID MIN......
Haha...tur hon är så söt!
 I dag ska jag ut på stan och köpa julklappar till jobbet..
Ett ganska angenämt jobb...jag får nämligen välja min egen..;)
Men tiiiiitta.. ser det skönt ut eller ser det skönt ut??
Det går ju inte att skälla på en sån här liten tuss..
Bortskämd??
Ja liiiiiite...;)
Ha en toppen dag!
Kram Katarina

11 kommentarer:

  1. Så mysigt med dessa små djur som ockuperar sängen på morgonen! Jag har själv två stycken sängvärmare hihi! Mysigt med en tur till storstan o bara mysa omkring utan stress, Vi ska åka dit på torsdag för att titta på dottern som har avslutning på balettakademien, Sen blir det stros o mys på stan på fredag. Kram o vilken fin blogg du har! <3 Kramar Petra i Karlstad

    SvaraRadera
  2. Ser mysigt ut i sängen, känner så väl igen scenariot, då min lilla tjej gör likadant. 😊 De små sötnosarna. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Ååååå, klart man ska skämma bort en sån liten sötnos. Sååååå gosigt det ser ut!
    Kärt bekymmer det där att välja klänning;-)
    Jag har min "jul-och nyårsklänning" klar. Ett långt svart fodral från kappahl. Den är så snygg! O tänk att idag vann jag ett urläckert halsband som kommer passa så fint till!
    Va mysigt med en helg på tu man hand. Vi är alldeles för dåliga på det och sa det till maken i helgen faktiskt, att vi måste tänka på det ibland..
    Men nu är han borta hela vecka och då är det jag o lilla loppan. Vi som har namnsdag idag minsann;-)
    Vi får nog fira lite ikväll efter stallet tror jag:)
    Ha en toppendag, nu ska Annapanna få i sig lite lunch :)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  4. Åh, det där såg riktigt mysigt ut! :-) Kul att få klä upp sig i fina kläder. Själv är jag aldrig iväg på nånting sånt.. ;-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina klänningar. Jag har ju bara sett dig på bild i en av klänningarna. Men du är säkert lika fin i alla dom andra klänningarna också. Så mysigt med en helg i stockholm. Bara strosa inte ha bråttom. Fast....när man väl är där vill man ju göra allt..vi brukar vara där 1 vecka varje sommar. Bo på hotell och bara strosa. Aldrig åka. Bara gå. Hur mysigt som helst. Ha en underbar helg. Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!
      Tack snälla du..;)
      Härligt att vara där en hel vecka. Då hinner man både se saker och bara vara..;)
      Kram

      Radera
  6. Hej! Så fin blogg du har. Jag har följt den under hösten och det är alltid kul att läsa dina inlägg som är humoristiska och underhållande. Oftast sitter jag här och ler för mig själv åt din text. Ja, bilderna är också fina och lilla vovven är alltför söt. Njut av din helg och ha det gott. Hälsn. Marguerite

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Å vad glad jag blir att du skriver. Å vad glad jag blir av att du blir glad av det jag skriver...
      haha..
      Jag undrar ju alltid lite vilka ni är som läser här..;)
      Kram och ha en fin helg du med!

      Radera
  7. Nämen lilla Sally-busan, så gosigt det såg ut där hon bökat ner sig på din kudde :).
    Ha en toppenhelg!! Du kommer bli så fin i den outfiten.
    Jag ska också till Stockholm på lördag, vi ska äta julbord med jobbet. Tänk om det hade funnits tid och möjlighet,
    då hade jag gärna mött och sagt hej till dig i verkligheten :).

    Hoppas du får en superfin julklapp *S*.
    Även på mitt jobb så har jag och Linda köpt in julklappar till all personal och valde såklart något som vi tyckte var fint ;).

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Mysigt med en liten tur på tu man hand! Händer alldeles för sällan för oss. Kanske beror det på att vi numera är ensamma jämt typ.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Jag o min M var i Stockholm förra helgen o bara strosade o en massa mys o god mat 💖
    Vi bara berätta att även vi var på Skansens julmarknad. ...tyvärr 😕 vilken besvikelse. ..! Förra året var vi på Liseberg, hur mysigt som helst 👌🌟, så ha inte så höga förväntningar. ..
    Kram från "Dalkullan"

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥