Follow my blog with Bloglovin

onsdag 17 december 2014

Det blir en röd jul i år

Godmorgon!
Kan säga att jag har sovit gott i natt...;)
Jag var sååååå trött i går kväll. 
När man ska få fotat hemma är det ju en hel del jobb med att få allting i ordning.
Fördelen är ju att man äntligen får ändan ur och fixar småsaker man dragit sig för.
Som där nere i hörnet... ser ni??
Där har de två fotona på Sally äntligen kommit upp på väggen.
De har stått i över ett år och väntat på att hammaren skulle banka i 2 spikar.
Ja det tog väl kanske 5 minuter...
Jamen hur knäpp är man ibland?

En annan fördel är ju att jag nu är så gott som färdig inför jul.
Det krävs ju bara lite underhåll, så det håller sig lika fint.
Sen är det bara lite mat som ska lagas och några fler julklappar som ska slås in.

Ett godisbord måste man ju ha..;)
Där samsas hemkokt knäck med köpekarameller på fina fat.
Det blir ju lite roligare då..;)
Å ser ni!! De gråa plädarna är kvar..
De röda är verkligen totalt puts väck!!
Jag fattar inte vart de gått och gömt sig...jaja..de kommer väl fram bortåt juli eller så.
Hur som helst så känner jag mig riktigt nöjd med det röda..
Så där lite lagomt..varken för mycket eller för lite..
Ja förutom plädarna då...
Men det blir en röd jul i år!
Jag passade ju på att fota lite jag med nu då hela huset var städat så 
det kommer mera under veckan...;) 
Nu är det bäst jag ilar i väg till jobbet.
Ha en bra dag!
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Så himla juligt och fint ni har det:)
    Ett riktigt vackert julhem!

    Kan tänka mig att ni har haft roligt tillsammans, två så goa och glada tjejer tillsammans och din fina dotter och Sally också såklart. Ska bli såå skoj att se erat hem i tryck sen:)

    Ha en fin dag vännen
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen såå julfint och så roligt att din fina dotter ställde upp på bilder, blir ju så mycket mera personligt på så vis.
    Det där att få tummen ur vad gäller småskaker är verkligen svårt, konstigt då man gärna sätter igång med stora projekt utan att knorra ;).
    Ha en fin onsdag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Så julfint du har det! Jag ska ta ett ryck i helgen och fixa det sista. Har inte hunnit så mycket pga betygssättning mm som är i slutet av terminen.
    Ser fram emot reportaget som Lotta gjort hemma hos er. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat!
    Såååå himla fint alltså.
    Lite festligt att jag just skrev hos mig. "Det är sååå fint med rött hos andra, men hos mig funkar det inte;-)"
    Men det är verkligen så. Jag älskar att se hur andra har det, njuta av det, inspireras och samlar idéer, sen gör man liksom sin egen twist på det:)
    I dag ska jag till Tyras klass en stund.
    Hon vet att mamma inte orkar för mycket ljud just nu så det blir efter lunch en stund. En hel dag orkar jag tyvärr inte.
    Ska iväg o spa:a lite med tjejerna på pysslet ikväll med.
    Ha en riktigt fin dag, nu ska jag fixa mig iordning här.
    Kraaaaaaam Anna

    SvaraRadera
  5. Bara så vackert.... :) // Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Fint och mysigt!
    Vackert med rött till julen men hos mig passar det bara inte, så liiite, liiiite rött trots allt får plats, för lite måste det ju bara vara.

    Fina bilder och kul att dottern vill vara med på fotona.

    ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Du har det verkligen jätte fint hemma hos dig.
    Härligt att allt är färdigt. För min del har jag noll julkänsla detta året, även om jag plockat fram julpynt och fixat. Men jag ska jobba Julaftons kväll så julen känns faktiskt lite värdelös om jag får säga så detta år, sen ska även läggas till att mammas cancer besked inte direkt gjorde att julen känns så kul heller, men livet måste rulla på trots motgångar och min kära mamma hon håller gott mod och humör trots allt som händer i hennes liv just nu.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Du får hinta sen om reportaget blir sålt och till vilken tidning!
    Jag har samma kuddfodral som du, de röda med knappar. Jag vill också ha en röd jul, tycker det är varmt och ombonat!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Jag gillar ju rött. Tycker det blir en varm och härlig känsla i rummet. Undrar om du hittar dina röda plädar? Kraaaam pia

    SvaraRadera
  10. Jättefint med rött, jag har också det till jul trots alla andra trender. Rött är fint!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Nu har jag läst om dina försvunna plädar ett antal gånger. Och varje gång ser jag trasmattor!!! Ibland är jag lite kuslig... har tex hittat två mobiler med denna "känsla". Så, nu har jag gjort bort mig på riktigt även här :) Har du trasmattor undanlagda i en låda, bag, el stor korg? Eller möjligtvis i ett skåp? Var snäll och kolla där så jag slipper tänka mer på trasmattor ! Kramar

    SvaraRadera
  12. Så himla ombonat och fint du har fixat. Det är klart att det reportaget blir sålt!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥