Follow my blog with Bloglovin

måndag 22 december 2014

En rackarns komisk dag...

 Heeeeej!
Hur har ni det?
Jag har just kommit hem från jobbet och pustar ut en stund i soffan innan lite mer jobb väntar.
Imorgon däremot.. då ska jag bara gå och piffa o puffa o göra roliga saker.
Laga lite mat, sjunga hellre än bra och kanske dansa lite då ingen ser.
Jag har haft en sån där knasig dag i dag..
..ni vet en sån där dag som man inte kan annat än att skratta åt. 
Jag brände lunchen i mikron och tappade ut mjölken över golvet....
När jag handlade åt jobbet tappade jag toapappret i en vattenpöl och när jag parkerade utanför köpcentret på vägen hem (smet in och köpte sista julklapparna)...
..ja då kom jag inte ihåg vart jag hade ställt bilen...hahaa...inte ens vid vilken ingång...
Så försökte jag betala med fel kort...3 gånger!!
Haha..jamen ni hör ju..
Väl hemma kunde jag konstatera att jag har gått med koftan ut och in hela dagen...
Haha...jag dööör...sååå pinsamt..;)
Jamen vad vore livet utan lite spänning och knasighet ibland??
Jag tror det blir bra med lite ledigt...haha..
 I Kajsas rum har också några röda detaljer flyttat in.
Hon tyckte minsann att en av tv-rums plädarna passade bättre inne hos henne.
Den här lilla raringen älskar att ligga här inne.
Just nu mår hon inte så bra. 
Det låter som Niagarafallen inne i den lilla magen och vi vet inte riktigt
vad som är fel. När man inte ens vill ha köttbullar, då mår man inge vidare.
Haaaaaaaaaaaaaa det så ses vi i morgon igen!
Kram Katarina

19 kommentarer:

  1. Den sängen ser ju så skön ut, jisses vad jag gäspade till är nu. Nej.. inte tid för det ännu. Ja du en komisk dag hos dig minsann, hoppas du skrattar gott i kväll också och hinner mysa lite. Stackars lilla Sally då.. vad är det för tok på gång? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, det låter som att du behöver jul-lov! ;) =)
    Så fint Kajsas rum är piffat!
    Hoppas lilla söta Sally piggar på sig!
    Kram och ha det gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Ja du. Vissa dagar går på tok innan dom ens börjat. Tur du verkar född med humor och verkligen kan bjuda på dig själv. Vilket underbart tjejrum hon har din dotter. Undrar allt om tösen flyttar hemifrån nån gång ? Ha ha ha. Hoppas det flyter på bättre i morgon. Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja i dag var en tokig dag..;) Å jo nog är det bättre att skratta åt eländet än att sura ihop..)
      Tack för dina alltid så rara kommentarer..de värmer! Kram Katarina

      Radera
  4. Du är för härlig du :) !!!!

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ja det är lite snurrigt så här i juldagarna. Min frisör snurrade också till det i dag som jag skrev på bloggen.
    Hoppas att du får lite skön vila i jul! Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Haha, låter som det ska bli skönt med ledighet. Ibland blir liksom allt fel:). Nej men lilla Sally, så jobbigt för henne. Hoppas hon mår bättre i morgon.
    Jättefint på Kajsas rum.
    Här är granen på plats och julfeelingen börjar infinna sig:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka dråpligheter....Hahaha!

    Kanske är tur att denna dagen snart är slut nu då. Morgondagen kan ju uppenbarligen bara bli bättre :)

    Hoppas din kväll har varit lite lugnare.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppas morgondagen blir bättre:) Fint med lite röda detaljer!

    SvaraRadera
  9. Du verkar vara i julstressen.. Hoppas du får koppla av nu och njuta över jul. God jul! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej sockerpinglan!!
    Du är allt bra tokig du;-) Himmel om du kunde komma och busa till det lite här med;-)
    Har varit på stan idag o fixat det sista, phu. Nä, det är jättejobbigt med mycket folk nu.
    Det hör till antagligen.
    I morgon ska vi inom Kicks innan vi ska till Marcus pappa o fira lite.
    För kan du tänka dig att jag fick klämma ur den sista droppen parfym idag.
    Nä utan parfym tänker då inte jag fira jul;-)
    O när vi var på Kicks idag så visade de att en parfym från Verscace sålde de för halva priset på erbjudande imorgon!!
    Ja, du fattar, i dessa tider behöver man rabatter;-)
    Nu ska jag bara ta mig en bloggrunda för sen hinner jag inte. Imorogn sak vi iväg och tänk sen är det julafton.
    Himmel alltså.
    O lilla loppan är ju så förväntansfull. vi har ju sagt att hon inte få så mycket eftersom hon fått en säng och massa annat till rummet.
    Men ja...du vet. Heeelt utan paket kan hon ju inte bli;-) Så det blir några småsaker iaf.
    Bla en äppelsvarv eftersom hon så hett önskat sig det då hon såg att Ernst hade en sån;-)
    Du vännen, ha nu en riktigt riktigt fin härlig och mysig jul.
    Hälsa familjen så gott och ha det härligt!
    Massa julkramar Anna

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar G O D J U L!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Skönt med ledighet! Det där med att leta efter bilen det känner jag igen. Helt normalt ;-)

    Varm kram Anna

    SvaraRadera
  13. Du behöver vila och ledighet hör jag...så där kan det vara för mig då jag stressar runt..men nu blir jag ledig alla juldagarna...sååå skönt ska bara gå omkring i pyjamasen..Lilla Sally, så där kan det låta i Nisses mage ibland, då han ätit dåligt, ibland får han spy också, gul galla..det går över men de mår dåligt..Kraaam Anette

    SvaraRadera
  14. Ha ha ha.... Vilken dag!!!! Alltid kul att skratta åt eländet... efteråt ;) Hoppas lilla Sally snart kryar på sig!
    Önskar Dig och familjen en riktigt GOD JUL, kram Kate

    SvaraRadera
  15. Hej!
    När vår tax hade ont i magen, så "hällde" (läs tvingade) vi faktiskt i henne filmjölk och det hjälpte alltid :).
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  16. Hej söta du, knasiga det kan bli ibland men du är ju lite sprallig även i vanliga fall så jag kan bara tänka mig hur energin lr nu ;-) tråkigt med lilla hjärtat, inte kul att vara bullrig i magen, det finns ett recept fritt medel på apoteket som man kan ge när magen är i olag, canikur heter det och dom brukar tycka att det är jätte gott, har haft det till min hund några gånger och det hjälper garanterat ( bra att ha hemma om inte annat, hundar har ju en förmåga att bli dåliga till helger..) ha en nu en fröjdefull full jul och gott nytt år kära du/ kram Mia

    SvaraRadera
  17. Vet låter verkligen som du är i akut behov av lite ledighet! Ha ha! Så knasigt det kan bli :-)
    Stackars lilla Sally. Om inte köttbullar lockar, ja då är något knas. Jag hoppas hon piggar på sig snart! Ge henne inte för många köttbullar bara, om du inte gjort lökfria inte så kryddstaka bullar förstås. Lök är INTE bra för hundar och starka kryddor kan göra att magen gör uppror. Kokt ris brukar lugna oroliga magar. Ge henne en nospuss från mig.
    Önskar dig en fridfull jul med lagom med knasigheter.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  18. Men gud så festligt det lät...ha ha.....det ska vara lite också! Ja nu kanske man kan skylla på julstress....vad skyller man på annars......?!I Inte underligt alls med allt man ska komma ihåg och allt man ska göra.......Kul att du bjuder på det så fårman höra att man inte är ensam!
    Vad fina bilder du visar! Har inte varit in här så mycket förut men jag återvänder gärna!
    Hoppas du har en lugn, fin och stressfri jul! ;)
    Nettan

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥