Follow my blog with Bloglovin

lördag 24 januari 2015

Dopdag i dag...

Alooohaaa....;)
Hoppas ni fått en härlig start denna lördag!
Jag och Kajsa var ju uppe tidigt för att hinna till vårt Yogapass.
Himmel säger jag....tänk att man har så många muskler i kroppen man inte visste att man hade och tänk att det kan vara såååå jobbigt att andas rätt och bara lyfta armar o ben lite hit och dit i en timme...Phuu... men härligt är det!
Doppresenten fixade vi på vägen hem så nu är det bara att svida om och åka till kyrkan.
Men först ska Sally och jag ut och busa i snön..
 Som jag skrev i går kväll hann jag ju inte alls städa så mycket som jag hade tänkt.
Jag hinner sällan det!
Jag börjar ju alltid flytta runt på saker och ändra om lite.
Tänk om jag kunde lära mig att städa först och ändra sen...om jag hinner...
Men inget ont som inte har något gott med sig...
Ser ni!!
Tavlan har i alla fall kommit upp på väggen..
Det tog ju faktiskt flera minuter att hämta hammaren och en spik och banka upp den 
så jag förstår verkligen varför det dröjt så...;) haha...
Nu ska bara ramen målas också...men det tar vi en annan dag.



 Jag passade på att duka lite enkelt till mig och Rasmus.
Det var ju bara vi två hemma i gårkväll.

Inte helt oväntat blev det tacos...
Det blir ju oftast det då vi är ensamma han å jag.
Så hämtade vi lillasystern och såg en romantisk komedi..
TV-kanalerna fungerar fortfarande inte men film kan man ju i alla fall se...;)
Jag har glömt vad filmen hette men bra var den...fniss..
Så idag blir det dopkalas och sedan får vi se vad som händer..
Jag kanske ska festa loss och städa lite till....
Vem vet?
Hoppas ni får en fab. lördag!
Kraaaam Katarina

18 kommentarer:

  1. Ha du också en riktigt FAB lördag! :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Mysigt med yoga och dop ! Önskar dej en FAB lördag! Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Åh, dop som är så mysigt.
    Då önskar jag dig en fin dag.............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med ett litet dop! kan tänka mig att yogan var bra. Vart går ni? Vilken typ av yoga är det?
    jag behöver din inredningshjälp hos mig idag!!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ha en fin lördag! Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Mysigt med dop. Det var längesedan. Vad fint du dukat och om du har parabol så banka lite på fästet med en kvast, det kan ligga snö på huvuden så att inte signalerna går fram. Då rasar snön ner eller så får man klättra upp och borsta bort. Så får vi ibland. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig som fejar och har dig.. jag är mer en sån som ställer en sak på en plats och sen står den där i flera år *fniss*.
    Därför är det extra roligt att frossa i bloggar såsom din, för då händer det något varje gång jag kikar in :).
    Så mysigt med dopfirande. Jag hoppas ni får en toppenlördag.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej vännen !!!
    Jag här hemma har det också fejjats i dag vill jag lova !!!!
    Så nu är jag lite härligt mör och det ska bli riktigt skönt att sätta sig i soffan om en stund.
    Här hemma bidde det också Tacos i går och även till lunch idag ; ))
    Hoppas att det var ett riktigt mysigt dop.
    och det där med yoga låter verkligen jätte skönt.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder från dig! Ljusstakarna är en favorit! Yoga står högt på "vill-testa-listan"...måste testa detta någongång.
    Ha en skön kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  10. Lycka till på dop-kalaset!
    Och du, ta't lugnt och försök att ta det lugnt ibland... ;-) Du behöver inte styra jämt, vi är mer än nöjda med dina bilder ändå, vettu!
    Aaaaandas djuuupt!...
    Kram kram!
    Judita

    SvaraRadera
  11. Hoppas ni haft en mysig ördag! Så fint du visar och så fin tavlan blev! Här har tavlor och lampor också en tendens att dröja väldigt länge innan de kommer upp!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hoppas det blev en fin och bra lördag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  13. Härlig dag. Låter skönt att börja dagen med yoga, men hundprommis smäller rätt högt det med.)
    Lika fint som allltid hemma hos dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Åh, det är så fint hos dig! Jag blir alltid lika inspirerad:)
    Det lät skönt med yoga. Och mysigt med dop!

    SvaraRadera
  15. Gaaahhh, så fint Ni har! Tavlan är supersnygg... som allt annat!! Vill också träna.... Är det inte ryggen som krånglar så är det en nuvarande förkylning... Men nu ska jag svida om och i alla fall ge mig ut med lilla Herr Larsson på en låååång promenad, innan korvgrillning hos son & barnbarn!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  16. Hej Katarina
    det är alltid ett nöje att komma till dig , du har en mycket trevlig hus , en smakfull inredning och hög klass , du är en inspiration för mig , jag gör mina däck för att komma varje dag för att se ditt vackra Inuti ...
    Vänskap Belgien
    Joelle

    SvaraRadera
  17. Så snyggt. Bordet du har är ju super fint. Lit avis där känner jag....Kram Anette

    SvaraRadera
  18. men vilket fint dop du har varit på och en sån söt liten tjej!! Kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥