Follow my blog with Bloglovin

måndag 2 februari 2015

I badrummet en måndagmorgon

Godmorgon!
I morse startade jag min dag i nystädat badrum med doftljus och toner av Frank Sinatra...
Sämre kan man ju ha det en måndagsmorgon..;)
 Eftersom elaka baskelusker tog min kropp i besittning förra veckan blev det söndagsstädning i stället för fredagsstäd. Det kändes lite småtrevligt att gå där inne och pula när M snickrade för fullt vägg i vägg... Naturligtvis var jag tvungen att flytta runt på lite lullull också...
En Aloe har fått flytta in. Jag tycker den passar riktigt bra där på hyllan under spegeln.
Utbrunna ljus från Voluspa...de blir ju snygga att stapla på varandra..;)


 Härinne står det ALLTID en bukett blommor...
Har jag bara en endaste att ställa någonstans i huset så hamnar den här...
Knäppt?......jaaa lite men det har blivit en vana..det blir jätte tomt utan.


 Vi stortrivs fortfarande här inne och det känns skönt att ärligt kunna säga
 att det inte finns någonting här inne som vi önskar att vi gjort annorlunda.
Men så letade jag ju detaljer i flera månader också...
 Jag älskar de fina kranarna Oxford från Badex.
Å den rejält tilltagna duschen där ingen duschdörr behövs.
Lättstädat och gott om plats, ljust och fräscht.
Så älskar jag att vi satte panelskivor, lister och golvsocklar...
..det gör mycket för rumskänslan.
Å dubbla handfat!!
Hur klarade vi oss innan??
Vi som ofta trängs här inne allihop samtidigt...
Fortfarande har vi tomma lådor så förvaringen blev suuuuuper.
::::::::::::::::::::::::
Nix nix...här inne kan vi ju inte hänga... iväg med oss nu..;)
Ha en toppen måndag nu alla glada!
Kram Katarina
Ps. Om du undrar något om själva bygget, materialval osv. kan du klicka här..;)

6 kommentarer:

  1. Heeeeeej sockerhjärtat!!!
    Jag liksom kan inte få nog av ert badrum, det är såååå fint!!
    Ni SKA vara nöjda, för det är galet läckert! I love it!
    Ja, festligt att jag visar bilder från vår dusch o toa idag då. De bleknar kraftigt i jämförelse med ert, ha ha ha ha..
    Men man får göra det bästa av det man har ibland ;-)
    Nu fokuserar vi på entrébygget :)

    Hoppas du mår bättre nu vännen!
    Nu ska jag snart ta mig ut här. Har börjar dagen lite lugnt, då det varit full fart i helgen så jag vart ganska trött.
    Men nu känns det bättre, så ikväll blir det yogaklass igen:) Love it!
    Sköt om dig vännen!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni är nöjda med ert vackra badrum! Måste bara fråga, är det trägolv ni har?
    Har för mig att ni använt ikeas köksstommar, stämmer det? Det har jag funderat på länge till vårt badrum.
    Kram och ha en fin måndag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej maria!
      Jag svarar här också ifall någon mer undrar samma sak..;)

      Det är klinkers på golvet och ja det är Ikeas köksstommar. Vi har kapat dem ca 10cm för att vi skulle få lite luft under.
      Kram Katarina

      Radera
  3. Alltså ert badrum vilket baddröm;) I STILL LOVE!!

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt fint badrum!

    Och vilken Lovely Monday du måste ha fått efter en sådan start, då det ofta är våran sinnesstämning från början som sätter tonen för resten av dagen.

    Kram, Anneli i San Diego

    SvaraRadera
  5. Det är ju så himla fint ert badrum! Förstår att ni är nöjda!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥