Follow my blog with Bloglovin

måndag 16 mars 2015

Lite nytt i fönstret...

Godmorgon!
Hoppas ni hade en härlig helg..
Vi var ute i flera timmar i går och fixade i trädgården.
M gjorde manliga saker som såga ner träd med motorsågen och jag planterade blommor
och knipsade av lite kvistar här och där...;)
Men ingen var att vi skulle ha klinkrat färdigt golvet i tvättstugan på eftermiddagen men då kände sig plötsligt M lite sjuk..... Ni vet så där manligt sjuk som man kan bli då det är Hockey på tv´n...
Haha...jaja vi får ta det nu i veckan i stället..;)

Då jag röjde och städade i uterummet var jag ju tvungen att göra av alla överflödssakerna  någonstans... ni vet allt det där som vi ställt där ute "så länge"....
Nu står de i vardagsrummet....haha..så nu måste jag röja där i stället.
Här skymtar ni genom fönstret....
...att utefåtöljerna som bodde i uterummet i vinter fått flytta ut i vårsolen...
En ny palm fick följa med från Blomsterlandet.
Det stod att den här trivdes i sol och det här är ett av våra soligaste fönster.
det kan vara knepigt det där med att hitta blommor som trivs här.
Svärmorstungorna fick flytta för nu ville jag ha lite mer osymmetriskt i fönstret.
Det är ju inte helt enkelt det där med hur man ska placera saker i fönster.
Jag flyttar o ändrar tills jag blir nöjd...
Jag är nog inte nöjd här än så det blir nog några fler flyttar först..;)
Så är det ju invägning i dag....
Nu har jag kört viktväktarna i 3 veckor och jag tycker det går bra och det känns bra.
Den här veckan har vågen ändå gått åt fel håll..
+0,3
Jag har ingen aning om varför för jag har inte ens använt alla bonuspluppar jag får....
Det känns som jag har gjort allt jag ska...
Kanske är det bara så att det går lite upp och ner.....det enda jag kan tänka mig är att jag
faktiskt slarvade med lunchen ett par gånger...tog bara en banan för att jag inte hann...
Så hade jag ju jätte många pluppisar kvar till kvällen och det är nog inte helt hundra..
Det bästa är nog att fördela kalorierna jämnt över dagen.
Jaja....sånt händer, vi tar nya tag och den här veckan blir nog bättre.
Huvudsaken är ju att det känns bra...och det gör det!
Jag har också bestämt att mig för att ändra invägningsdag till fredagar.
Det känns mentalt bättre för mig...
Så nu jäsicken ska det här pyttepluset bort till fredag...;)
Jag ska också försöka snäppa upp träningen lite nu.
Känner att det är dags....
Förra veckan blev det bara ett spinningpass och det går ju inte ann...
Jag är ju ute efter en totalförändring som jag kan hålla resten av livet..
...därför gör det inget om det tar tid....
Meeeeeen jag har ju den där klänningen jag vill kunna ha i Maj...;)
Höga klackar och fin väska o DEN klänningen i Toscana..
Det blir fint det!
Ha en toppen dag!
Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Så härligt att få vara ute i trädgården och jobba. Här har vi också haft soligt och varmt och snart är all snö borta, isen nere vid vår havsvik är snart ett minne blott och längre ut är blått öppet hav. Än får vi vänta med trädgårdssysslor men undertider får jag inspiration från härliga bloggar :) Kämpa nu tappert denna vecka för du har ju som sagt en trevlig resa som lockar... Du är bra & du kan! Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack fina du!
      Så underbart att ha så nära till havet... det skulle jag med vilja ha...vilket ställe att hämta kraft på..;)
      Kram till dig!

      Radera
  2. Det är en sagopalm va? En sån har jag också. Den står i ett av våra soligaste fönster sen ett år tillbaka. Så fin och lättskött växt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Alltid lika fint hos dig. Skönt när det är städat, både inne och ute.
    Känner igen det där kämpandet med vikten, bra att mäta också eftersom du tränar, heja dig. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jag tror att du inte ska fokusera så mycket på kilona, utan hur du mår, så kommer nog viktminskningen allt efter som.
    Du kommer komma i din klänning så som du kämpar.
    Så härligt det är när man kan börja med vårsysslorna, alla gör liksom det den är bra på.............

    ha en fin vecka nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Så härligt att ni börjat flytta ut på altanen. Där får vi ta lunchen nästa gång! Tack för idag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vad fint ni har det! Jädrans snygga korgstolar!!!

    Om du har börjat träna kanske det faktiskt är muskler som gör att vågen visar +. Muskler lär ju väga mer än fett har man fått lära sig. Och sen tror jag nog att man går lite upp och ner, vätska hit och dit. Om du bara fortsätter så kommer du säkerligen gå ner. Jag kämpar också på med träning och försöker äta bra, men det är inte helt enkelt måste jag erkänna! Men att ha en klänning i sikte är kanske ett bra mål.

    Kram Malin

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥