Follow my blog with Bloglovin

torsdag 2 april 2015

Grönkålschips

Hej hej!
Min systerdotter E är tokig i grönkålschips.
Eftersom den enda ingrediensen som har några viktväktarpluppar är olja
 tänkte jag att det kan vara värt ett försök...;)
 Riv isär grönkålsbladen i mindre bitar.
Släng den tjocka mittstammen.
Häll olivolja på en plåt och vänd bladen i oljan.
Det är viktigt att de ligger ett o ett. De får alltså inte ligga på varandra.
Krydda med ex. smaksatt flingsalt eller persilade och låt stå i ugnen i ca 20 min i 150 grader.
Tiden och värmen kan variera från ugn till ugn. 
De ska bli krispiga men passa så de inte bränns.
Va!! Sa Rasmus...har du kvar de där fula än???
-JAAA DET ÄR VÄL KLART!!
Pyntet barnen gjort är ju det allra finaste ju.
Att "barnen" snart är 18 och 20 gör ju inte pyntet mindre gulligt...
  Hur smakade det då?
Mjaaaee jag kommer nog inte göra det igen om jag säger så...haha..
Men sötaste E hon är som sagt galen i de här..
Smaken är ju som b......
...öö....olika...;)
Tjingeling!
Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Jag har inte provat, men skulle gärna vilja. Hoppas jag gillar dem:)
    Jättegulligt pynt som dina barn gjort.
    Påskkram från Maria

    SvaraRadera
  2. Men så charmigt pynt. Trevlig helg. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Gjorde på kirskål i somras efter att ha hört hur enormt nyttiga grejer det är. Kirskål finns stora som hus bakom tomten under sommaren. Det var gott. : )

    SvaraRadera
  4. Hej Sally :-) äh jag menar ju Katarina!! Anna Virrpanna!
    Jag är galen i parmesanchips! Gott o enkelt!

    ❤️Glad Påsk❤️ KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Gomorron !! Då var det Lååångfredag !! Jag har precis varit ute på promenad med lilla Nisse, han är såå fin nu i pälsen för jag har bestämt att han ska sluta trimmas nu, jag går till en tjej som klipper, han är ju 12 år snart och då tycker jag han kan få slippa att trimmas, han har ju aldrig gillat det, så nu har han en mjuk och go päls, det är ju inte vi vana vid, han är som en go ulltuss...Kraaaam Anette
    P.s Vad fint sovrummet blev !!!

    SvaraRadera
  6. oy så spennende
    fine bilder
    ønsker deg en fin langfredag
    klem Eli:)

    SvaraRadera
  7. Spännande lät det ändå med grönkålschips! Får kanske provas, här äts det för mycket onyttigheter just nu..
    Så fint pynt, visst är det hemmagjorda allra finast.
    Trevlig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥