Follow my blog with Bloglovin

fredag 17 april 2015

Min kamera och min vägardag....

Godmorgon!
Det här inlägget skrev jag i går och jag gissar att Lotta o jag just nu babblar öronen av varandra
medans vi äter frukost.
Lotta ska strax hämta hem sin hett efterlängtade man och jag ska bege mig hem till mitt.
Ni ska få se bilder härifrån senare...
Eftersom det är min vägardag i dag och jag är noga med att alltid väga mig  på samma våg
före frukost vägde jag mig en dag för tidigt den här veckan...alltså i går...
Å det går fortfarande åt rätt håll sakta men säkert..;)
- 0,7
totalt - 5,8
Tjoooohoooooo snart -6
Å den där klänningen som VAR för liten...
Den som ska med till Toscana...den som var min målbild...
Den går på nu..;)
Så har jag haft så dåligt samvete för för ett tag sedan fick jag en fråga om jag var nöjd med min kamera. Jag hann inte svara just då, sen glömdes det bort och nu har jag letat bland 
kommentarerna men hittar inte vem som undrade...
Men i alla fall...
Jag har ju fotat med en Canon 6D sedan i höstas. 
Jag fotar manuellt men kan inte så mycket än. 
Jag är för rastlös för att läsa instruktionsboken så jag vrider o testar o vrider o testar.
Jag skulle verkligen vilja bli bättre på att redigera å så skulle jag vilja börja fota i raw.
Så småningom så..;)
Hur som helst så är jag jätte nöjd.
6D är ju en fullformatskamera men jag kan inte påstå att jag
skulle ta sämre bilder med en enklare kamera.
Det mesta hänger ju på fotografen..
...och någon fotograf är jag ju inte...haha..
Jag kan tyvärr inte ge så många fler tips än att jag är supernöjd!
Ha nu en toppen fredag!
Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Härligt att du nu kommer i klänningen!

    Ha en fin fredag du också! Kör försiktigt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Godmorgon fina du. Grattis till vikt nedgången, men framförallt att du kommer i din snygga klänning. Så å duktig du har varit. Ha en underbar fredag och kör försiktigt. Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder och grattis till dig! Duktig du är :)

    SvaraRadera
  4. Å ert uuuunderbara badrum!!!!
    Hoppas ni haft det rikigt trevligt :)) Det har ni ju garanterat haft ;-)
    O wieeeeee, you go girl!!! Bra jobbat!!!!!
    Tänk dinman kommer ju smälla av när han ser sin vackra fru i den där klänningn i Toscana. Jag tror han kommer fria igen, ha ha ha..
    Nu ska jag snart byta om och hämta min lilla sötnos i skolan. Vi ska in till stan och shoppa lite och fika ;-)
    Ha en tipptopp fredag nu vännen!
    He he angående kamera så är jag med nöjd med min, men va sjutton jag är ju så förjordat dålig på det där med inställningar och att lära mig det och fatta vad allt betyder... Tror du nån eldsjäl skulle kunna ta sig an oss kanske ha ha ha ha...:)
    Kraaaaaaam Anna

    SvaraRadera
  5. Hej fina du

    Så himla fint. Ni har det finaste badrummet.
    Mysigt att ses med Lotta.
    Bra jobbat
    Njut av helgen. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej fina du

    Så himla fint. Ni har det finaste badrummet.
    Mysigt att ses med Lotta.
    Bra jobbat
    Njut av helgen. Kram

    SvaraRadera
  7. Ingen fara , du behövt inte ha dåligt samvete :) det var jag som frågade om kameran och jag har inte sparat ihop till den än ;) jag befinner mig nog på ungefär samma stadie så jag kanske kan klara av den då iallafall hihi , jag tycker dina bilder är jättefina och framför allt ser jag att de blir ännu bättre så du har nog lärt dig massor när du testat o C vridit och skruvat !
    Ha en riktigt skön helg ! Själv ska jag försöka fota lite , har ju fått hem några bedårande modeller :) kram Anna

    SvaraRadera
  8. Fasen vad duktig du är som kämpar på och går ner i vikt.
    Har du någon målvikt du vill ner till?
    Ha en fin helg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Grattis till ännu mer nedgång! Vad duktig du är! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  10. Jippi! Bra jobbat Katarina. Fin kamera också. Jag är nöjd med min nya också. Fast jag varvar med kameror o telefoner när jag fotar :-)
    Ha en skön helg! Kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥