Follow my blog with Bloglovin

tisdag 16 juni 2015

Lyx eller budget...

Hallå där!
Nu ska ni få se......
I badrummet har vi en Tine K korg med badlakan och handdukar i.
Jag har velat ha fler sådana där riktigt stora ute på altanen med blommor i.
Men det känns ju så trist att lägga ut en massa pengar på korgar 
som man vet kommer bli förstörda av väder o vind med tiden.....
Jag köpte mig i alla fall en till som jag kan ha i uterummet eller på verandan under tak.
Tyckte 299kr var ett rätt ok pris ändå för en såpass stor....

Mm...jag bar runt på den där korgen och kunde inte bestämma mig för vart den skulle vara.
De är ju så fina och jag vill helst ha den ööööverallt..;)
Bestämde mig för att jag vill nog ha ett par stycken nere vid poolen i alla fall...
De håller ju så länge de håller....


 Ni ser ju!!
Den passar ju så bra in i medelhavsstilen...
 
Jag ääääälskar korgar..;)
Dagen efter det stora korgköpet skulle jag in på K-Rauta för att köpa färg till muren...
Eftersom jag är blomoholic slank det med en fin buskros också...å så fick jag se...
korgar!! Lika som Tine K....fast här hette de lövkorg och kostade 129kr istället för 299.......
Så nååå?? Kan ni se vilken som är vilken??
Lyx eller budget, vilken föredrar ni?
Jag köpte med mig hela 4st billiga lövkorgar...så det talar väl för vad jag väljer..;)

Kram Katarina

12 kommentarer:

  1. Ser ingen skillnad och jag älskar lyx eller budget. Varför köpa lyx på vissa konsumtionsvaror, när de billiga ser likadana ut.
    Kram kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd! Jag gissar att den högra är TineK.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset. De är verkligen lika, men jag gissar att den högra är Tine K.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Definitivt budget! Ja så länge de som tillverkar varorna får en skälig lön för det såklart :)
    Nu har det så himla himla härligt, verkligen medelhavskänsla! Avis på det..

    Kramis!

    SvaraRadera
  5. Fina korgar. Tror att den till vänster är Tine K. Handtagen ser mer arbetade ut, tätare flätning och mer detaljer samt bättre botten.

    Hälsningar Annelie, bloggläsare från Värmland

    SvaraRadera
  6. Jag hade helt klart valt samma som jag tror du valde ;). Ser mana knappt ingen skillnad är det ju roligare att kunna köpa fler eller få en liten slant över till annat.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Ser absolut ingen skillnad prismässigt. Jättefina bägge två och dom gör ju stort intryck. Kraaam pia

    SvaraRadera
  8. Ser inte någon prisskillnad alls. Jättesnygga korgar! Gillar också korgar :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Så snyggt. Det hade kunnat vara vilken som och då föredrar jag budget. Haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Kan tipsa om att Karlssons har för 99 kr......:) Ser exakt likadana ut!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!
      Vart ligger Karlssons??
      Det lät ju hur bra som helst..;)
      Kram

      Radera
  11. Karlssons är en kedja..det kanske inte finns där du bor. Kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥