Follow my blog with Bloglovin

torsdag 18 juni 2015

Smaskigheter....

 Hallå där så här lagom till lunchdags.
I natt vaknade jag och mådde så illa att jag tog en lååång sovmorgon..
Nu har det gått över som tur är...
..blev lite rädd att vi skulle få lämna återbud till Lejonen 
på andra sidan skogen som vi ska till i morgon.... 
Inte vet jag vad det var...kanske någon nerv där bak i nacken som spökar...eller så var det onyttigheterna som Kajsa o jag åt i går som inte var så smart...
Jag intalar mig det sistnämnda så blir det inte lika svårt att stå emot frestelsen nästa gång..;)

Hur som helst så ska jag susa iväg till jobbet några timmar o sen ska jag till optikern igen...
..det känns som mitt andra hem nu...haha... vi provar olika styrkor på linserna..
Knepigt det där när man ser dåligt på både långt och nära håll... Progressiva linser finns men
det tyckte inte min optiker skulle vara bra för mig..så jag provar vidare...

I förrgår när jag slängde mig i solstolen efter jobbet hade jag ett stort godisfat med mig.
Visst är det toppen att man kan vräka i sig av sånna här smaskigheter....
Så låg vi där Sally o jag bland kuddar o filtar och hade det inte så tokigt alls...
Där i vattnet är det strax över 20 grader nu... det behöver allt bli uppåt 26 men helst 28 innan 
jag hoppar i. 28 hade vi i Maj förra året...
Men nu är det ju den här sommaren och trots regn o rusk njuter vi av 
att få säga ordet sommar...eller hur!
Ha en mysig dagen-före-midsommar nu!
Kram Katrina

4 kommentarer:

  1. Berätta gärna om poolfabrikat etc, vi går i poolfunderingar lite här... : )

    SvaraRadera
  2. Så gott med vattenmelon... och gärna ett dopp i det turkosa vattnet.

    Glad midsommarkram! Anna

    SvaraRadera
  3. Detsamma till dig, ha en riktgt fin midsommar!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Ciao, la tua piscina è meravigliosa!!
    Buona estate
    Federica

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥