Follow my blog with Bloglovin

måndag 28 september 2015

Helena-mys och mjölkdropp...

Godmorgon!
Vecka 40 hörni!!
Snart är det juuu......ul...öö..jag menar snart är det Oktober....;)
Oktober är väl en härlig höstmånad? Japp då har vi nåt att se fram emot...
Jag gillar ju måndagar... Jag gillar det här med nytt.. Ny vecka och en massa
att se fram emot...för alltid händer det nåt skoj under veckan...eller hur...
Har man inget inplanerat alls är ju det skoj bara det.....;)
Jag fick i alla fall avsluta förra veckan så här mysigt...
Med Helena-mys...
Hembakad blåbärspaj och eftersom vi är två bloggnördar skulle det ju fotas såklart...
PANG!!
....sa det.....
I min iver att få börja slurpa i mig av den varma pajen donglade min kamera in i mjölkkannan
som välte och i sin tur slog sönder en kopp..
MJÖLKEN!!
Haha...det blir myyyyyyycket mjölk även av en liten kanna..
Men jag hade en liten medhjälpare för Sally slickade glatt rent både golv och stolar som blev helt indränkta...hahahaaa.... alltså att jag glömde fota eländet går över mitt förstånd...
Det hade ju blivit sååå roliga bilder...
Men ni får tänka er synen själva..
Mjölk som droppar av både duken, stolar och bordsben...
Helena som springer med papper och jag som yrar runt och skrattar och moppar mjölk
från altangolvet... å så en slickande hund på det... som gör sitt bästa för att hinna få i sig så mycket som möjligt... ungefär så......haha...
Jamen vi kunde ju fika i solen till slut....
Å sen lärde jag Helena allt jag kan om Mac datorn....
...vilket tog ungefär 5 minuter....fniss....
Så tankade vi vänskapsenergi och babblade om allt å lite till...
Underbara vän!
Nix nix....nu måste jag hasta vidare.
I dag ska bilen lämnas in på reparation efter olyckan i Maj.
(ja det tog lite lång tid att få en tid..)
Ha en fin måndag nu alla glada!
Kram Katarina

3 kommentarer:

  1. Nu saknar jag er ännu mer...... Vilken mysdag ni hade och den där pajen ser väldans god ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni har det :) Trots spilld mjölk ;) Älskar paj, blev grymt sugen nu.
    Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  3. Blir glad av dina bilder! Jag skulle stormtrivas i tillsammans med er två. Soligt, gott och trevligt sällskap.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥