Follow my blog with Bloglovin

tisdag 29 september 2015

Stackars pelargoner

Godmorgon alla Tisdagsglada!
Jag är uppe o skuttar o packar jag...
 Jag packar bilen full med grejer...
Ska o styla en lägenhet i dag. En som är helt tom nu igen..
Alltid lite svårt, men men...den blir nog bra den här också...;)
Min chef säger att det ska vara fint väder hela veckan...
Så jag tänker att jag ska försöka passa på att hinna med att vara lite ute i trädgården.
Om man tar en liten stund varje kväll så hinner man ju rätt mycket på en vecka...;)
Är ni färdiga med höststädningen i era trädgårdar?
Jag måste få in pelargonerna nu känner jag..
När som helst kan det ju bli frost nu...
Som ni ser har jag ju inte ens brytt mig om att ge dem kärlek nu på sistone...
Stackars stackars fru pelargon...;)
Å det fina gröna ni ser här i framkanten..
...det är lavendel blandat med lite ogräs...
Möbler måste plockas undan också.... fast man vill ju inte riktigt ännu...
Så sent som i söndags satt ju jag o Helena här o fikade...
Det här med utefika vill man ju liksom hålla i så länge det bara går...
Jamen vi säger väl..
Ha en löööööövley tisdag då!!
Kraaaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Ska ge mig ut i trädgården i dag, fantastiskt höstväder. Du är så himla duktigt på styling så jag jag säger bara lyllos den mäklaren, hen kommer få lägenheten sålt i ett nafs. Kika i inkorgen du har mail raring. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fint med murgrönan i baljan där. Jag vill också få mina att övervintra. Har du något knep?Tyvärr så orkar jag inte städa där ute.. Maken bar i alla fall in några stora pelargoner och annat från frostnatten. ha en härlig dag! Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Ja nu sjunger nästan det mesta på sista versen i trädgården. Men man vill det inte riktigt själv och i helgen kommer det bli vackert väder igen. Lycka till med stylingen.
    kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Borde fixa trädgården men renoveringen inne tar all tid :)
    Kram och hoppas du mår fint <3

    SvaraRadera
  5. Vi har så många pelargoner, och dom är hur fina som helst. Hela balkongräcket på övervåningen fullt med röda kaskadpelargoner. Dom är enorma i år. Men nu kommer sommaren tillbaka. Idag har det varit 35 grader i vårt uterum!!. Otroligt. Kul med styling. Det blir säkert jättebra när du fixar det. Då var det dags för lite träning snart. Pulspass idag. Kram Inger

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥