Follow my blog with Bloglovin

måndag 7 december 2015

När en tonåring lyssnar med ett halvt öra.......

Godmorgon!
Ny härlig vecka....;) Vi närmar oss.....

I dag får ni se bilder från min födelsedagsmiddag och några av presenterna jag fick...
Om man bor i Örebro och ska köpa smörgåstårta...
Ja då finns inget annat än SMÖRGÅSBUTIKEN.
Jag tror jag har ätit smörgåstårta från de flesta ställen i den här stan 
och det finns INGEN som lever upp till den här.....
Det bästa är att de inte har leverpastej i sina tårtor som verkligen är bland det värsta jag vet..
Saftiga och ja....helt enkelt bara bäst... allt annat är mer eller mindre 
som att kasta pengarna i sjön......enligt mig.....;)
(näpp jag är inte sponsrad...haha...jag är bara brutalt ärlig...;)
Nu får ni hålla i er för den här veckan dundrar vi i gång med dagens skratt...;)
Hahahaa...
Hoppas ni har tid en liten stund för det här är så dumt....haha...
Ni vet så där galet som det bara kan bli då en tonåring nickar och säger ja och mmm..
men i själva verket bara lyssnar med ett halvt öra....


Kajsa följde glatt med sin pappa för att handla presenter till mig.
De hade några mysiga timmar på det stora köpcentret med lunch och paketinköp...

Dagen efter min födelsedag då M och jag sitter och äter frukost....
...berättar jag för honom att jag en stund var liiiite rädd att han skulle 
köpa en råsaftcentrifug......inte för att jag inte vill ha en utan mer för att han vill ha en ungefär
10 gånger mer än mig....då hade det ju liksom blivit typ som om jag skulle köpt 
en snygg klänning till mig och slagit in den till honom för att sen säga...
-Men oj så tokigt det blev nu....kanske bättre om jag använder den...;)
(bra liknelse va?)  
Heldressad i presenter...Ulljacka från Vila, snygghalsduken från H&M och en liten skymt av kjolen från Bondelid
Hur som helst så rynkar han pannan och funderar en stund...
så börjar han plötsligt gapskratta....
han skrattar så mycket så jag inte alls hör vad han säger....

Om vi nu backar berättelsen några dagar till innan min födelsedag...
Kajsa kommer ner till mig i köket..
Hon vill att jag ska lyssna på hennes examensarbete och hon ska
"testintervjua mig".... jamen det rullar på och det går bra...
Så diskuterar vi psykologi och annat krångligt att tag för att sedan prata om lite allt möjligt..
Så undrar hon om jag är nyfiken på vad jag ska få i present och jag börjar berätta
om min pyttelilla oro för det här med råsaftscentrifugen...
Jag hade skickat en låååååååång önskelista till min man via sms.....
(han begär alltid en sån)
...det står INTE råsaftcentrifug på den.....

Här någonstans när jag pratar måste hon ha zoonat ut och återgått till sina 
psykologifunderingar.......hahaa...

SÅ....
 ....nu är vi tillbaks till morgonen efter och M skrattar bara mer o mer...
Till slut säger han...
-Hahaaaaaa.... så det var därför....
-Det var det hon menade!!!

-VA??? säger jag...
-Jaa...säger han....råsaftcentrifug!!
-VA säger jag som också skrattar bara för att han gör det... 
...för jag förstår ju att det måste vara något knasigt....

-Jo säger han...när Kajsa o jag handlade presenter till dig så sa Kajsa
att något "ROSA FILTER TILL POOLEN"
det ville du minsann inte ha....nä då skulle du nästa bli arg....

??????
Hahahaaaa.... jag döööööör så kul....
Det krävs en utzoonande tonåring till att få 
råsaftcentrifug till att bli ett Rosa filter till poolen.....

Hahha..
-Ja sa M jag fattade ju inte alls vad hon menade men nu förstår jag ju....
Våran lilla goding...
...när hon undrade vad vi skrattade så åt...
..ja då bara flinade hon och ryckte på axlarna och sa...
-Ja, mamma jag tyckte du var lite konstig som ville ha något rosa till poolen nu mitt i vintern...
(kom på i bilen på väg till jobbet att hon även la till...
-Det borde ju har varit ett blått filter... liksom....haha)
En till av presenterna...Kofta från Odd Molly
Hahhaaaaa.....

Japp så rosa filter till poolen, det här får väl vara dagens skratt..;)
Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha, underbara Kajsa!!!
    Men grejen är ju den att jag kan känna igen mig, är fortfarande något lika disträ emellanåt;-)
    Sicken TUR att du inte fick en råsaftcentrifug ;-)
    Men ååååå så många fina presenter!! Precis perfekt passar de DIG med <3
    Idag är vi hemma. Jag fick migränkänning igår och kände att energin tog totalt slut. Det var ju rätt jobbigt att köra hem i blåsten. Men vi kom hem välbehållna efter en härlig helg i storstan, men mycket syskontid.
    Vi har blivit så bortskämda av lillbror o hans sambo <3
    Lotta o jag var även på ett event på lördagen och så plockade vi med oss Stina på vägen hem.
    Ha en fin fin måndag!
    Tror jag ska ta o komma ur morgonrocken här nu, lillfian likaså. Hon var med hängig igår...
    Men nu börjar vi vakna till liv igen hät:)
    Å julkonserten, den måste ju bara ha varit maaaaagisk!
    Take care!!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Den där smörgåstårtan ser sjukt god ut :) Och fina bilder.

    Och rolig historia om tonåringen :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag dör! Underbart! Tänk om hon istället uppfattat att det var vad du faktiskt VILLE ha och du hade fått det! Haha. Frågor på det, liksom!?

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥