Follow my blog with Bloglovin

lördag 13 februari 2016

När längtan är större än vanligt...

Hej hej!
Har ni en fin lördag?
Jag är lite trött för jag hade en hund som ville ut och beta gräs i natt...
Inte helt enkelt det där med att hitta gräs då det är snö överallt..
Nu verkar hon i alla fall må lite bättre.
M är dessutom sjuk så här blir inte så många knop gjorda i dag...

I stället sitter jag nedsjunken i en fåtölj och drömmer om sommar o sol...
Jag som egentligen gillar alla årstider..
Men ibland kommer det där verkligen över en...
I dag är en sån dag...en sån dag då jag vill uuuuuut..
Ut och gräva och skita ner mig... plantera blommor och klippa buskar...
Den här vyn har ni nog sett många gånger...
..en av mina favoriter...
 Så längtar jag efter det här...
Den magiska känslan då skymningen kommer...
 När det är mörkt fast ljust och ljummet och känslan av medelhavet blir ännu större...
I år ska jag verkligen försöka ta tag i trädgården...
Försöka få den mer lättskött.
Lägga igen några rabatter och lägga krutet här i poolområdet.
Jag gillar trädgårdsarbete...men inte huuur mycket som helst...
Inte hela tiden...
 För det här är ju snäppet bättre...
Att få bruna ben och bara vara.....
 Å pusta ut i en solstol efter jobbet då det fortfarande är varmt....
 Köra skojig vattengympa....
...och busa.....
 Jamen ååååå vad jag längtar efter allt det där...
I dag liksom så där extra mycket....så där så jag nästan är beredd att springa ut och
 skotta bort snön för att kunna prova med lite krukor där vid muren....
 Jaaahaaa-ni... en sån dag är det i dag...
Om några månader kanske det är en sån här dag... 
...då vi letar skugga och pustar om att det är vaaaaarmt....;)

Kram Katarina

10 kommentarer:

  1. Håller med dig att vissa dagar så längtar man lite mer än andra. Idag så kommer det lite snö i luften. Inte många men tillräckligt för att längtan till sommar, trädgård, pool, ljumna kvällar biter tag i mig lite mer än vanligt..
    önskar dig en skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhhhhhhh ja Katarina vad man längtar... Men snart... Snart är hon här... Våren... Tänk så här... " Det är inte målet som är resab utan resan dit som är målet" eller hur det nu var :D ;)... Visst är det i varje fall underbart ha något att se fram emot... Mycket bättre än att något som ligger bakom en... Tacksam och glad är jag över alla våra fantastiska årstider även om det ju finns de som är liiiiiiiiiiiiiite vackrare o mysigare än andra!
    Underbara foton du delar av dig med här... Värmer gott i vårt vinterland... Kraaaaaaaaaaam Rose-Marie

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga kort du bjuder på ....ja nu längtar man verkligen efter värmen o solen ...men snart är den väl här får vi hoppas ...ha en fin lördag //Marie

    SvaraRadera
  4. Vi längtar efter lite lika samma idag ser jag:) Fast jag har ju inget så snyggt poolområde som du har:)
    Underbara bilder, tack för att jag fick drömma mig bort för en stund.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Såna där bilder kan man ju aldrig se sig mätt på! Instämmer i vartenda ord du säger. Känslan vid skymningen då det är ljust fast mörkt och ljummet och ta ett skutt ner i skönt vatten. Aaaaahhhh! Snart så. Efter några härliga vårmånader så kan vi ta det där skuttet!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Tack för medelhavskänslan Katarina - kan verkligen behövas en sån här dag!
    Fantastiska bilder - ser helt magiskt ut !!
    Ha det så gott !
    kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Jaa jag längtar också efter utomhusperioden. Är sååå trött på att vara inne. Superfina bilder och ert poolområde är verkligen kanon. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Jag längtar oxå att få fixa i trädgården och altanhäng.

    SvaraRadera
  9. Ååååå vad härligt....snart snart är vi där. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Vilket paradis ni har! Vill ha sommar nu!! Hoppas de snart blir friska och att våren kommer.

    KRAM Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥