Follow my blog with Bloglovin

onsdag 3 augusti 2016

Bad.....RUM möter hotell....en rätt härlig känsla....

Tittut o godmorgon!!
Näpp det bidde ingen tur ut med snabbskorna i går... jag fegade ur...
 I stället kröp jag ner i sängen med en bok och somnade redan efter ett kapitel...;)
Haha... så var det med det adrenalinet....
I badrummet vill man ju först och främst ha det rent och fräscht.
Att sedan placera en liten kvist/blomma och ett doftljus på handfatet kan man göra 
oavsett om man har superstort eller pytte litet...
Vi har ju ett mellanstort badrum kanske man kan säga...
Jag har ju dessutom försökt att skapa en "rumskänsla" härinne.
Golvsocklar, foder, taklister och det gamla infällda fönstret  bidrar ju naturligtvis till det...
Precis som tavelväggen, prydnadssakerna och det gamla vitrinskåpet som vi har handdukar i.
Men så vill jag ha in lite hotell också.
 Det här gillar jag...
Lite lyxhotell-känsla tycker jag att det blir då man samlar en fin handkräm och en fin kvist på en liten bricka. Orkidén råkade jag ha av, men det gör ju faktiskt ingenting för de står sig ju jätte länge i en vas så här. I badrummet är det ju dessutom lätt att komma i håg att byta till fräscht vatten..;)
Vita fluffiga handdukar bidrar också till hotell-känsla....
Vi har investerat i lite bättre kvalitét och det har absolut lönat sig.
De små från Lexington och badlakan från Hemtex serie som heter just Hotel-collection....
Vi har tvättat och tumlat dessa om och om igen i 2 år nu och fortfarande är de fina och fräscha!
 Jag tröttnade på tvålpumparna från Lilla Bruket 
(har fyllt på dem med billigare tvål i nästan 2 år)
och köpte dessa två på IKEA i stället.
Har dem på små fat för spara lite på kalkstenen.
 Älskar den här yviga spretiga växten.... någon som vet vad den heter?
Den trivs som fisken här inne.... Norrfönster och gardiner för...
Den vill kanske inte ha det för ljust....eller ljust är det ju...men ingen sol...;)
Mmmm....ljuvlig doft!
Den lilla sminkspegeln från IKEA är ärligt talat ganska ranglig men är ju också något som finns på hotell.....den är bland det bästa vi har här inne faktiskt...;)

  Jamen sååå... lite morgon då badrum möter vardagsrum...som möter hotell....

Nu sätter vi av mot jobbet igen...
I dag står en massa festinköp på att-göra-listan.

Kraaaam Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥