Follow my blog with Bloglovin

tisdag 2 augusti 2016

Full spätta hela veckan....;)

Hallå!

Den här veckan börjar jag lite tidigare än jag brukar och slutar lite tidigare än jag brukar....;)

Nu är det ju liksom full spätta mot fest...
På lördag är det ju dags för vår stora årliga sommarfest
där allt överskott i år går till Blodcancerfonden.
Så här veckan före är det ju en massa som ska göras.
Huset måste städas för även om festen är utomhus så vill de flesta 
ändå gå ett varv eller två inne...;)
Jag ska helst hinna rensa en massa ogräs också, men det kommer längst ner på prioriteringslistan.
Trädgården har helt enkelt inte alls hunnits med i år.....och det syns!
Men men...
Den där väggen på andra sidan huset vore ju fin om den blev färdig med...;O)
Så ska ju maten till festen inhandlas...
..å en massa andra nödvändigheter....
För en del av pengarna jag fick då jag stod på Loppis i Nora
klickade jag hem en klänning till festen...
Den måste sys in lite.... 
Ja å så dekorationerna då...
De måste tänkas igenom och förberedas....
Eftersom det blir fuktigt ute på nätterna måste jag ju duka samma dag
Då är det bra om det mesta är förberett...
Jag har nog bilden mer eller mindre klar i huvudet..
Nu ska det bara bli så som jag tänker mig också..;)
Dagens bilder är från samma vecka som nu fast för ett år sedan.
Tänk vad mycket man hinner och vad mycket som händer på ett helt år..;)
Då för ett år sedan höll vi som bäst på att bygga bokhyllorna...
...jag beställde hem den fina mattan...
....å jag lunchade med den HÄR fina bönan....
Inlägget som den här bilden kommer ifrån
gjorde mig himla glad o peppad...
Du hittar det här.
Nästa vecka dåååå ni...
Då skriker jag sådär igen...;)

Kraaaam Katarina

3 kommentarer:

  1. Hahaha full spätta hela veckan! Trodde du var fuller, alltså full, onykter och satt bak på en motorcykel hela veckan. Haha så kan det gå med olika uttryck! Önskar er all lycka till med festen på lördag! En eloge till er som ordnar en sådan fin tillställning!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart sett att ha fest. Hoppas den blir superbra. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så himla roligt att fixa till en sån där fest! Det suger allt lite i partytarmen här också.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥