Follow my blog with Bloglovin

torsdag 11 augusti 2016

stenrabatt

Hej hej!

Vi har ju inte haft alls någon tid att lägga på trädgården i år.
Det är lite trist för jag har så många bilder i mitt huvud på hur jag vill att det ska se ut...
Jag har ju planer på att lägga igen vissa rabatter, flytta om en massa växter
och försöka få trädgården mer lättskött....

Jag måste ju visa att det i alla fall börjar att ta form runt spabadet....
Här funderade vi länge på hur det skulle bli runt om..
..och på hur vi skulle binda ihop spadelen med poolområdet.
Det blev tillslut en träbrygga och det blev jätte bra.
Nu är det bara det här runt omkring som ska fixas...
Det ska till en massa mer sten som ni ser och lite planteringar...
Ett staket ska byggas där vid spa-däcket också.
det kommer vi inte hinna i år men det känns ju skönt att ha börjat i alla fall.
Jag tänker att gräva och förbereda det kan man ju göra under hela hösten.
Det är ju egentligen skönare att jobba ute när det är lite svalare
och man kan ha ordentlige arbetskläder på sig.
Mina arbetsbyxor med knäskydd börjar bli rätt slitna så jag skulle behöva 
köpa nya. Hos Engelbert-strauss kan både företag och privatpersoner handla 
och där finns ju både kläder skor och verktyg....
Eller så kanske det blir ett par nya från Garden Girl...
Jag vet inte...hur som helst är ju byxor med knäskydd stort måste måste 
när man jobbar ute i trädgården med sånna här tunga bitar....
Kram på er!
Katarina

Inlägget är sponsrat!

5 kommentarer:

  1. Oj vad fint! Älskar stenar i trädgården. Det ger en skön kontrast till växterna och trädäck. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så härligt att jobba med kroppen i trädgården. Man känner sig så nöjd efteråt när det blivit fint och man gjort det själv!

    Ha en bra fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Wow jättefint blev det med stenrabatten och hortensian. Ni är så himla händiga och duktiga!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Stenrabatt är hur snyggt som helst.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥