Follow my blog with Bloglovin

fredag 30 september 2016

En doft av äpplen...

Hallå där!
Fredag och solen skiner....det kan väl inte bli bättre va?
Annat var det i natt....huuu vilken storm det drog förbi...
Lilla bus blir lite orolig när det stormar så där och hon har hoppat ur sängen säkert 
5 gånger i natt.......hon kan ju inte hoppa upp igen själv så jag har vaknat ett 
antal gånger av den där lilla tassen som krafsar när hon vill upp igen...
Så....gääääsp jag är trött i dag.

Jag jobbar halvdag så jag tror minsann det får bli någon timmes vila i eftermiddag..
Ikväll ska vi nämligen på Orup och det vore ju synd att somna på konserten...;)
I uterummet doftar det så himla gott av äpplen..
Tänk att vissa sorter verkligen doftar så det känns i ett helt rum...hääärligt!

Äpplen är något jag gärna tar som lite mellis....just de här tror jag åker 
ner i centrifugen och blir smarrig äppeljuice...;)

Hur har hälsoveckan gått då?
Mja...sådär...
Ett gympass och bara 2 promenader...ska speeda upp det den kommande veckan.
Spinning väntar jag med tills svanskotan känns bättre...
...känner verkligen inte för att sitta på en cykelsadel.

Vågen visar bara -0,2kg...
Inget att ens tala om MEN...
Jag har nu nått det där magiska talet totalt -5kg
HUUUUUURRAAAAAA!!!!

Jag känner ju att kläderna börjar sitta bättre igen men kroppen behöver få sig ett
gäng muskler så det ska jag verkligen börja ta tag i...
Nu får det vara nog med 
jag-tycker-synd-om-mig-själv-för-att-jag-har-ont
Inga undanflykter....man kan ALLTID träna något....;)
Den här lilla grodan slapp hundspa i går kväll. 
Klockan blev för mycket så hon skulle inte ha hunnit torka innan läggdags...
....så vi tar det i morgon i stället...
Då passar vi på att gå till skogen först så hon bli riktigt trött..
Så ska jag filma henne när hon torkar sig själv och mest ser ut som tjuren Ferdinand
 då han sätter sig på en geting....haha...
....och om någon vet hur man gör då man lägger ut filmer från mobilen
här i bloggen får ni gärna berätta hur man gör så ska ni få se...;)

Ha en toppen fredag!
Kraaaam Katarina

7 kommentarer:

  1. HEJA DIG!!!!!!!
    Vilket ljus ute i uterummet! Underbart :))
    Här skiner solen med, men det blåser så gräsligt.
    Så jag håller mig ändå på insidan idag.
    Ska ta hand om lite stryktvätt idag iaf... Gjorde nothing nada nichts igår... Satt o låg i de där soffan heeeeeeeeeeela dan o kvällen.. Ha ha ha, nä det är inte ofta. Så nu har jag nog sett allt man kan se på play tror jag.
    Så idag är det mycket bättre. En jättejobbig hosta, och mer liksom skavig i halsen av allt hostande. Tror minsann det där saltvattnet gör susen:)
    Ha en härlig dag sockersöt <3
    Kramar Annapanna

    SvaraRadera
  2. Grattis till 5kg ner. Åhh jag måste sätta fart jag med. Har just promenerat och plockat upp ca. 100 kottar. dvs. mååånga squats så rumpan kommer väl kännas i morgon. Fin fredag på dig. tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig med filmandet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en toppenfredag med Orup och allt. Grattis till - 5 kg.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Grattis till -5 kg! Kämpa på! Ha en kul kväll, Orup är alltid bra :)
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  5. Hej! Grattis till - 5 kg. Duktig du e.
    Lilla Sally -kan tyvärr inte heller hjälpa dej m filmandet men vore kul att se. Vi såg Orup förra fredagen. Var så bra& han fick verkligen igång oss i publiken så ha så trevligt.
    Krya på ryggen.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  6. Bra gjort! Det är svårare och svårare att gå ned i vikt tycker jag. Ha det så kul på Orup! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥