Follow my blog with Bloglovin

lördag 29 oktober 2016

Inredning är näring för själen!

Hallå där!
Hoppas ni precis som vi vaknat till en strålande solig lördag.
Vi sitter just framför en brasa med en kaffe och bara njuter av att det är lördag.
Snart ska vi dra på oss trädgårdsmästarkläderna och gå ut i höstsolen.

Först tycker jag vi kikar lite på det där fantastiska stället Helena och jag besökte i går.

Jag som trodde vi skulle besöka en handelsträdgård blev ju lycklig som ett barn på julafton när jag insåg att vi hamnat mitt i inredningshimlen....
Så stoort och såååå mycket fiiiiint!
Uppbyggda miljöer att inspireras av varvat med hyllmetrar av en massa vill-ha-saker.
Den här lampan skulle gärna få bo hemma hos oss..

Julen hade börjat smyga sig in här....
Å jag äääälskar att de delar min filosofi......
 ;o)

Såååååklart tittade vi på alla fina växter också.
Verkligen ett mecka om man vill ha en lite annorlunda växt....
...eller vad sägs om det här?
SÅ himla cooolt!
Å titta...de slänger inte bara ut lite vanligt julpynt inte...
Nää här är det farliga isbjörnar och små söta pingviner bland is och snö...
Sååå fiiiint!
 Naturligtvis passade vi på att äta deras supersmarriga räksmörgås.
Det var perfekt att ta en paus och smälta alla intryck en smula...
 Så så himla mysigt att åka hit med någon man tycker om.
 Vi bestämde riktigt snabbt att hit måste vi åka i vår/sommar då utesässongen är i gång.
Jag skulle tippa att man då behöver ha en hel dag för det finns ju en stoooor visningsträdgård också..
Å alldeles i närheten ligger ÅsbySkantzen. Där kan man ju också vandra runt en hel dag..
Så JAPP i vår får det bli en tur hit igen med min fina vän..;)

Resten av vår roadtripp kommer en annan dag...

Nu önskar jag dig en alldeles förträfflig lördag!
Kraaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Men åååh så mycket fint! och visst är inredning näring åt själen! Skriver absolut under på det!
    Samma här idag, brasa, kaffe och utefix!
    Kram och ah en fin lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Men vilket ställe...förstår att ni njöt för fullt.
    Här är det också utejobb idag. Maken har huggit granar som han gör
    vägastickor av för våra infarter( plaststickor duger inte för honom)
    sedan har blommorna fått granristäcke över sig och så nu ska vinterdäcken
    på våra två bilar sedan är vi redo för vintern, men den får gärna dröja
    ett tag till... Kaffe och pepparkladdskaka däremellan får att orka med.

    SvaraRadera
  3. Men jag vill också åka på äventyr med er...... varför ska det vara så förbenat långt mellan oss... Dags för en date snart hoppas jag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det mysigt! Ligger nära mig så vi är där ganska ofta, strosar runt och lunchar/fikar. Fortsatt mysig lördagskväll till dig! Jag har nyss landat hemma med en kopp kaffe efter en hektisk (och skojig) dag i butiken. Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Roligt att läsa dina tillrop runt Åsby! Jag har ju tänkt så många ggr att där borde man ha en minibloggträff, eller hur? 😀 Deras räkmackor är berömda! Jag bor ju bara ett par mil därifrån så åker dit framförallt på försommaren för att botanisera bland trädgårdsinspirationen. Sen kan man ju åka till Westerqvarn med på andra sidan Kolbäck. Och sen kommer natursköna Strömsholm, där finns en mysig inredningsbutik. Och fortsätter man en mil till kommer man till mig! 😀 Kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥