Follow my blog with Bloglovin

lördag 28 januari 2017

Nu är det snart dags igen......

 Gääääsp och hallå där!
Vi hamnade lite spontant med Lejonen på stan i går.
Det var bara meningen att vi skulle äta och ta ett glas vin för att ta halv-tio-bussen hem igen...
Men efter en kaffedrink tyckte vi det var en jätte bra att ta en taxi först hem till dem och hämta vovve och badkläder för att sedan åka hem till oss och bada.....
Ja så slutade inte vårt fredagsmys förns kl tre i natt.....;)
Så i dag är vi liiiite sega....

När man kommer upp för våran trappa möts man av det här....
Kajsas härliga rum....
 Men har ni sett där på skrivbordet...
Ja jag veet, man tror inte att det är sant men hon ska flytta!!
HON OCKSÅ!!
Himmel vad är det som händer???
Hur kunde den där lilla lilla busfian bli stor så fort?
Den 8 Mars drar hon i alla fall...
Då tar hon det där sista klivet in i vuxenvärlden och mammahjärtat snörps åt lite igen...
Jag är förstås glad att hon inte byter stad, så att vi ändå kan ses ofta...men ni vet...
det där vardagliga....höra hennes röst här på morgonen och kvällen...
För hörs gör hon kan jag lova.....
Den flickan är inte tyst många sekunder...haha...
Äääääääälskar det!
Jag kommer sakna henne så det skär i hjärtat och ändå är jag ju så glad för hennes skull.
Hon blir ju samtidigt sambo med sitt livs kärlek
och det kan väl inte bli finare än så?
Fina fina E som flyttar från Uppsala och hit för att vara nära sin prinsessa....
...som ju mest är MIN prinsessa...;)

Att hon skulle flytta har vi ju vetat länge länge...
Tvärt emot storebror har det här ältats, stötts och blötts i säkert ett år nu...
Å ändå....ändå är det så overkligt!!
Ååååå vad jag kommer sakna henne!!
 Men precis som då Rasmus flyttade får vi ju ett rum till att inreda och då Kajsa flyttar ut
så flyttar vi in... det här kommer bli vårt nya sovrum.

Ha en fin lördag!
Kraaaaam Katarina

10 kommentarer:

  1. Vad härligt med såna där spontana kvällar med vänner!

    Men åååhhhh, vad jobbigt det är när de flyttar. Särskilt sista unge! Det blir sååå tomt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig kväll (hi hi natt!)...ja du barnen flaxar iväg, det blir lite tomt! Det är bara att gilla läget och låta dom flyga iväg :)
    Ha en mysig lördag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Här är det betongkeps the lux också. Men lilla/stora fina Kajsa, är det dags för henne också. Det positiva är ju att ni får världens finaste sovrum att bo i. Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Då kan man vara lite seg i starten när det blir så sent. Så är det med våra underverk som vi skapat. En dag lämnar dom boet och vill sköta sig själva.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Åh, så härligt. Visst är det härligt med sådana kvällar. Men....jag tyckte ju att ni nyss gjorde iordning det vackra rummet till Kajsa. Men...sånt är livet, ungarna flyttar och livet tar ny vändning. Kraaam Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju inte ens ett år sedan....
      Nu får vi ju njuta av det slitgörat i stället men jag hade hellre haft henne kvar ett tag till...
      Kraaaaam och ha en fin kväll!

      Radera
  6. Å kan verkligen förstå att det känns tufft men ändå roligt för dem. Nu måste jag snart komma så du inte blir så ensam :) Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Himmel vilken vacker dotter du har. Ja det skär i mammahjärtat när de flyttar ut. Mina 2 har flyttat ganska långt hemifrån men det blir så roligare när de kommer hem. Men det är ju tidens gång att de en dag ska flytta ur boet. Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj...men taaack ja hon är världens finaste....haha jag är ju inte ett dugg partisk...;)
      Allas döttrar o söner är ju finast..;)
      Ja kag vet att det måste bli så här...men det är jobbigt i alla fall...
      Jag vet att det går över...men huuuu...tänk om man kunde stoppa tiden lite..
      Kram Katarina

      Radera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥