Follow my blog with Bloglovin

söndag 12 mars 2017

Les Deux Alpes

Hallå där!
Hoppas ni har haft en underbar söndag!

Min söndag sammanfattas nog av bilden här ovanför...
Kan det bli bättre??
Så så vackert så man nästan går i bitar...
Heeeelt magiskt och jag stannar typ varannan meter och fotar...haha...
Backarna är ju så långa så det bränner i låren...;)
När vi startade dagen var det mulet men ju längre dagen gick desto finare blev det...
Å i dag skulle det visst vara den sämsta dagen enligt väderprognosen....;)
Det blir en bra vecka det här!!
 Les Deux Alpes är en otroligt vacker by och mycket större än vi trodde...
Visst är det coolt med bergstoppen där i bakgrunden?
 Vi promenixade i väg till det Franska "Ica" och köpte en massa smaskigt till en egen afterski..;)
Det fanns allt från klädbutiker till korvaffärer, stinkiga ostar....
...så så vackra hus.... 
 ....och sittbänkar där man kan kolla facebook.....;)
 Å här har vi vårt hotell...
Vi har balkongen längst ner till höger närmast backen..;)
Byggnaden till höger om hotellet (som ni inte ser) är huset som gondolen går ifrån...;)
Verkligen "ski in ski out"
Vin i plastmugg och smarrigt tilltugg från Franska "Ica"...
Jamen det här kan ju funka en söndag...tycker ni inte?
 Nu ska vi alldeles strax ner och äta middag och i morgon väntar en ny dag med
det här som en sagolik kuliss....;)

Kraaaaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Åååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhh vad härligt! Vill också!!!!!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Wow Katarina! Så underbart och vackert! Vill också komma till Alperna. Var där som ung... allt för länge sedan.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Å så underbart! Någon gång i mitt liv vill jag också uppleva Alperna! Ha en fin vecka!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. För mig som aldrig besökt något liknade blir jag imponerad. Vilken natur :)

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥