Follow my blog with Bloglovin

fredag 6 januari 2012

Trettondagen

I går träffades vi hemma hos mina föräldrar, mina båda systrar med familjer och vi.
Vi brukar alltid träffas annandag jul men eftersom vi var borta då, tog vi det nu i stället.
Alla tar med sig en rätt så blir det ett härligt buffébord.
Vi gjorde Per Morbergs uuuunderbara västerbottenpaj med kantareller.
Receptet hittar du här:
Gott bröd och gott vin till...
Söta blommor till lilla mamma hittade jag på Coop..;)
I dag har vi ett strålande väder här så idag får nog kaffekoppen följa med ut.
Ha en härlig Trettondag!
Kram Katarina

15 kommentarer:

  1. Hej!
    Så mysigt det låter med buffe! Jättefin bukett till din mamma, det är så bra att man inte alltid behöver åka till fina(läs dyra) butiken för att få fina blommor nu för tiden.
    Vi ska göra som ni och ta med kaffet ut för här skiner också solen idag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhh så mysigt ni verkar ha haft!
    Önskar dej en fin Forttsättning på helgen
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé! Jag tar också med mig kaffet ut idag, så fort håret har torkat så det inte blir istappar i det, hihi.
    Vad mysigt ni har haft det, kul när alla tar med sig en egen rätt.
    Önskar dig och de dina en mysig dag i solen!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Tur att man inte behöver göra allt under juldagarna utan kan sprida på det.
    Ta på dig ordentligt då du går ut och fikar för det är isande kallt...tror att det är nordanvinden.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ser gott ut med paj bröd och vin, perfekt till en buffé. Här har vi också strålande sol, fast lite kallt. Jag ska börja med och skrapa rutor, måste handla lite.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hej, gott och mysigt:) Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Så mysigt och gott det ser ut! Vi har strålande sol här också men sov lite för länge och har inte hunnit gå ut än. Känner mig som en riktig latmask så här på röda dagar.

    Ha en riktigt fin dag!

    Kram Kram. Therese

    SvaraRadera
  8. Låter mysigt och gott !!!
    Låter som ni fick en härlig kväll !
    Önskar dig en trevlig helg .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  9. Åhh såå mysigt !
    och fina bilder ...
    Ha en trevlig kväll Kram Karina

    SvaraRadera
  10. Låter så mysigt och så gott det låter ...
    vackert våriga blommor....
    Kan hålla med dig att den kan bli lite kitchig om man har den för mycket men ett skåp här och några prylar där är den underbar....
    Mannen känner sig bättre....
    ha nu en mysig helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  11. Mysigt och gott!!
    Ha det så jättetrevligt!!

    Kramis Tina

    SvaraRadera
  12. Trodde jag var följare sen länge, men tydligen inte... så jag har lagt till mig nu!! :))

    Kraaam Tina

    SvaraRadera
  13. ha ha tror vi menar samma sak fast jag får inte ner det med bra ord...
    Ja det är en svår färg att få fram
    När jag skulle måla skåpet i köket ville jag få fram den färgen så jag hade en del av en gammal dörr som var målad i den perfekta färgen och tog med den till färgaffären de läste av den och med lite fixande och trixande fick jag någorlunda fram den färg jag ville, det är oftast den gamla färgen som har fått en annan lyster efter några år och den är svår att få fram....
    Ja som du säger är man inte nöjd går det alltid att måla om men jag är jättenöjd med färgen som vi har på skåpet....
    kram

    SvaraRadera
  14. Hejsan
    Hittade hit från Lizas Lantliv.
    Vilken mysig blogg du har, måste kika vidare hos dig =0)
    Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  15. Hej Katarina
    Olala,,,,,va ni har det mysigt :)
    å missa nu inte,,,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    De e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥