Follow my blog with Bloglovin

onsdag 23 januari 2013

Om att laga mat på vägen från jobbet..;)

 I dag blev mamman i familjen sen hem från jobbet.
Pappan i familjen har åkt på sin årliga "grabb-resa" till Sälen.
Jag gillar inte att köpa skräpmat bara för att man är för lat för att laga mat...
Men ibland har nöden ingen lag.
Jag kände att jag verkligen inte orkade laga något då jag kom hem.
Ungdomarna hemma då? kanske du tänker..
Den ena var sen från skolan och den andra är sjuk
så det kändes inte ok att be dem.
Nu har vi myst framför tv´n och OMG va gott det var....;)
När man inte äter sån mat så ofta smakar det ju himmelskt då man väl äter det.
Tänk vad man kan åstadkomma på vägen hem från jobbet..;)
Tänk snart kommer det gå att fota fina bilder även efter jobbet.. 
Men än så länge blir det bara halvsuddiga kvällsbilder.
Vad äter ni då tiden inte finns till matlagning?
Kram Katarina

15 kommentarer:

  1. Men det är väl perfekt att ta den enkla vägen ibland. Å dessutom är det riktigt gott när det inte blir för ofta.
    Jag tycker att det är så befriande att ta hem en kartong eller påse när tiden är knapp....
    Ha en fortsatt härlig kväll och känn dig nöjd med middagen.
    kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Heeej raraste du! Visst är det väl tur att det finns andra som kan laga mat ibland när tiden är knapp! Det är så skönt att bara hämta och slå sig ner i soffan och ha maten serverad.
    Det måste man unna sig ibland.
    Och nu blir det ju tid över till extramys istället för matlagning.
    Haha, jag håller på att lära om mig från att tidigare lagat riktiga JÄTTElass med mat till att endast laga mat till mig och Timo. Nu räcker en lasagneform i flera dagar:)
    Ha en fortsatt mysig kväll!
    Kraaam Carina

    SvaraRadera
  3. Så länge man känner att man kan lyxa till det lite ibland med mat från M:et så är det inga problem, problem blir det om M:et blir vardagsmat! Vi äter väldigt sällan sådan mat men när man gör det så är det ju som du skriver såååååå gott! Vi har nästan alltid bacon i kylskåpet för det håller sig länge, det brukar bli cabonara av det för det går fort. Eller bacon med ägg och råstekt potatis, mmmm...

    Kram / Malin

    SvaraRadera
  4. Go kväll fining!
    Klart man ska ta genvägar ibland. Vi som bor lite utanför stan kan väl inte direkt spontant hämta mat.
    Men ibland om jag, för det är oftast jag som lagar, inte orkar ringer jag mannen och då får han laga pizza på vägen hem för det finns en pizzeria typ nån mil hemifrån. Vi bor 3 mil utanför stan där vi jobbar, så man får tänka till för det mesta;) annars kan jag slänga ihop en omelett eller steka ägg och brödkrutonger, det ääääälskar Tyra:)
    I em/ kväll har mina BFF (best friends forever hi hi;)) med barn varit här. Mannen är på ölprovning, kan är med i Kalmar ölsällskap och en riktig ölnörd min man;) så vi har haft en jättemysig kväll. Jag har tankat väninnekärlek, har verkligen saknat dem så det var underbart att ses!
    Så ikväll känns det bättre tycker jag.
    Tack för att du skriver så fint till mig, jag blir så varm i mitt hjärta och så glad att vi hittat varandra här i bloggvärlden!
    I natt sover mannen hos sin syster, som oxå är på ölprovningen, så tösen är nerbäddad i vår säng nu:)
    Jag sitter här i soffan nu jag, med Ipaden i knät och kollar på mästerkocken och sen blir det Maria på Grötö.
    Suss gott sen sötis!
    Kraaaaaaaam Anna

    SvaraRadera
  5. God kväll fina du !

    Visst måste man välja genvägar ibland...
    Vi brukar också slänga ihop nått och ibalnd så köper vi hämtmat.
    Men inte alltför ofta.
    Om jag vill att det ska gå fort så blir ala falukorv och makaroner, kyckling och pomfritt och varmamackor , färdiga hamburgare.
    Annars äter inte ofta sånt men som du säger så måse man välja genvägar...

    Hoppas att du mpr bättre. själv sitter jag här med filten och hutrar.
    Sådär känslig i halsen du vet innan man blir sjuk.

    Så härligy med kvällsmys men visst längtar man efter ljuset och köket.
    Ha en god kväll !

    Kram.kram

    SvaraRadera
  6. Fult tillåtande vardagslyx och helt utan samvete....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Ibland måste man gå den enkla vägen och oj vad gott det är. Vi gjorde samma sak idag, det blev en HalvSpecial på Ove's gatukök:)).

    Hihi, visst är valparna söta:)). Vi ska fundera och planera.... Om vi vill kan vi få en lagom till sportlovet:).
    Ja, Marina blir lite problem..Men kanske så kunde uppfödaren stå till tjänst med passning. Vi får se:)).
    Lite pirrigt är det:)).
    Ha det gott fina du.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Det samma till dig ! Hoppas att di håller dig frisk och jag med.
    Jag ska ju jobba i helgen och det är inte det lättaste att få tag i folk på natten.
    Så det gäller att jag också låter bli att bki sjuk :)

    Men jag får inget gjort . Den där trappen har skrikit på mig att jag ska skrapa men jag har inte gjort det än ikväll.
    Sitter med filten och värmefläkten ;)

    Ha nu en fin fortsättning på veckan och sov så gott !
    Jag ska också krypa ner i sängen.
    En varm till dig goa du och sov så sött ! Kram.kram

    SvaraRadera
  9. Ibland måste man unna sig lite vardagslyx o få njuta i soffan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Jaaa, det där med maten, man hinner ju inte alltid, så ibland blir det bara fil och flingor..
    Kraaaam Anette

    SvaraRadera
  11. Skräpmat är rena lyxen, jag tycker det är jättegott, säkert för att det inte blir så ofta. Och ordet skräpmat är ju ganska orättvist. När vi har bråttom kan vi svänga in och ta en hamburgare i farten, toppen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Visst är det smidigt och gott med hämtmat. Jag tycker det är så svårt med mat, här har vi fem personer med olika smak och tycken.

    Visst är det en old english sheepdog (vi har två). Vi brukar numera klippa dem, eftersom vi hinner inte med allt arbete med pälsen. De är så himla goa, tror att de har liknande temperament som bearded har (de är ju också helt ljuvliga).

    Kramar Therese

    SvaraRadera
  13. Hej Katarina. Näe du, fy skäms på dig!!! Neeeejjjj jag bara skämtar med dig. Visst är det lagligt att ta det lämpligaste alternativet ibland. Du behöver inte ha dåligt samvete ;) Ditt kök är lika fint fortfarande!
    /mia

    SvaraRadera
  14. Gillar inte heller att ta till snabbmat men ibland måste ja även kocken vila...
    Annars går det ju alltid att slänga ihop en soppa eller lite pannkakor.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Visst kan det bli Mc Donalds då det är lite kärvt om tid eller ork. Pizza som finns i frysdisken brukar vi också ta till eller varma mackor som går gansa fort att göra. Ibland får man bara inte ihop livet av olika anledningar och då är det skönt att ta en genväg för att få i sig lite mat =)
    Tack för en mysig blogg!
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥