Follow my blog with Bloglovin

söndag 16 juni 2013

Pelargonbänk

 Hallojsan!
Har ni det bra?
Här blåser det nästan storm idag. Då är det riktigt skönt att ha ett inglasat uterum.
En känsla av ute med naturen inpå knuten...fast ändå inne..;)

Då mannen fyllde år fick han en fin bänk av dottern. Hon hade gjort den i slöjden och var mäkta stolt över sin skapelse. Eftersom plankorna är lite i tunnaste laget blev jag rädd att de skulle knäckas om stora karlar sätter sig på den....;)
I stället får den bo i uterummet tillsammans med finaste Mårbacka. 
Jag har planterat dem i varsin stor lerkruka som jag ställt på fat i lådan.
Jag älskar sockerlådor med pelargoner i!



 Här ska helgen avslutas med smarrig enkel sitta-framför-tv´n-mat..
Bakpotatis med skagenröra, sallad och bröd.
In med potatisarna i mikron, ta av locket från burken med skagenröra och skära upp brödet.
Har ni nåt ni tycker är riktigt gott som också är så där enkelt att det är på gränsen till fusk??
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Det var bra jobbat, så fin bänk dottern snickrat. Blev jättefin som blombänk! Låter gott med bakpotatis. En snabbrätt jag nyss upptäckt är pulled porke, Tulipa säljer färdigstekta köttbitar. Bara och värma och krafsa isär köttet och fylla i tex tacoskal, supergott.
    Var rädd om dig och stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Å vilken fin bänk! Vilken duktig dotter du har. Och att få ha så fina blommor stående på bänken är en ära.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Så fin låda och ljusrosa pelagoner är ju sååå fint! Hur går det med fotandet? Nyfiken *ler*

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Vilken fin bänk hon gjort på slöjden, det var nåt annat än de klassiska ljusstakarna.
    Idag har vi då ingen blåst utan redan en enorm värme, härligt!! Önskar att jag hade din pool så jag kunde ta ett morgondopp.
    Ha en bra start på midsommarveckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Vackert!!!!
    Önskar dig en härlig sommardag
    kram Tina

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!!
    Bänken är ju superfin som blombänk... :0)
    Vad duktig hon är!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  7. Jättefin bänk ! Gulligt av dottern ..
    Stackars dig som varit på sjukhus .. Hoppas du kryar på dig !
    Jag har med varit en dålig bloggare på sista tiden .

    Styrkekramar till dig ..
    Jeanette

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bättre nu vännen o vilar ordentligt. Vilken fin bänk dottern har gjort, blev perfekt som blombänk. Hoppas nu att vädret vänder o vi får en fin midsommar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Verkligen fina bilder! Mårbacka som är så fin!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥