Follow my blog with Bloglovin

onsdag 30 april 2014

Mammataxin rycker ut

Godmorgon!
Valborgsmässoafton och Aprils sista dag!
Nu är det full fart mot sommar..;)

I går fick jag höra att reportaget om vår pool tydligen är med i Senaste numret av Drömhem och trädgård. Jag som just börjat prenumerera har fått premien,
 2 fina muggar från Green Gate, men inte någon tidning än..
morr...då får jag spricka av nyfikenhet och snällt vänta tills den kommer ut i butik den 6/5 alltså.

Ska ni göra något skoj i kväll?
Vi hade inte tänkt göra något alls men så för några dagar sedan blev vi hembjudna till goa vänner.
Det ska bli sååå skönt att åka bort en stund..;)
Slippa laga mat och istället bara vara..
För min del blir det en lugn kväll.
Husets tonåringar ska ut på varsitt håll och eftersom jag är en riktig hönsmamma
 som nästan går sönder av oro agerar jag snällt mammataxi.
Dessutom är det ju lite si och så med hur nattbussarna går då man bor på landet.
Det känns bra att veta att de kommer hem tryggt o säkert!

Skönt att slippa stå här ikväll..;)
I dag slutar jag tidigare..
Yeeeeiiiipieeee...
Har ni också kort dag i dag?
Ha en härlig Valborg nu så ses vi nästa månad igen..;)
Kram Katarina

20 kommentarer:

  1. vackra vita rosor, hoppas ni får en fin Valborg, själv blir det brasa ner vid sjön och säkert en brasa inne också när det är så ruggigt väder.
    Kram
    Tessan

    SvaraRadera

  2. Heeej vännen! Åh, vilka ljuvliga bilder från köket du bjuder på! Ser så mysigt och stämningsfullt ut. Ska bli spännande att kika i nya Drömhem och få se bilder från er!!!
    Här blir det en lugn kväll med hemmamys, jag har öppet som vanligt till 16 så jag är ändå hemma ganska tidigt. Det blir ingen majbrasa, så skönt att de åren när barnen var små och den var ett måste är över. Men jag kommer som du att rycka in med skjuts och hämtning om det behövs. Yngsta dottern (19 år ) och pojkvän mfl ska ut och roa sig och självklart vill jag att de ska komma hem ordentligt. De bor ju i egen lägenhet sen snart 2 år
    tillbaka men det spelar ingen roll.Ha ett härligt slut på denna månad så hörs vi snart igen. Kraaam Carina

    SvaraRadera
  3. Jag är också en orolig mamma. Denna Valborg kan jag tvinga med min tonårsdotter till goda vänner - men det gnällandet och suckandet jag får i telefonen hela tiden nu (och via sms) talar för att det är sista gången....

    Ja, ja - då får jag väl följa med henne :)!

    Säkert populärt....

    Trevlig Valborg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hej Sally! Men va kul att du är med i en tidning! Nu blev jag oxå nyfiken ;-) gillar när du tar sådana här bilder med det naturliga ljuset, jätte vackert. Ja barnen är ens hjärtebry hela livet, ha en trevlig valborg och njut av gästfriheten. Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mee...hej Katarina skall det ju så förstås he he men du får hälsa vovven, puzzz

      Radera
  5. Det lär inte bli nån brasa ikväll, även om vi har en nära, för regn o rusk gillar jag inte. Idag jobbar maken kortdag men skolan är igång både idag och på fredag. Och jag är alltid ledig ;) kram

    SvaraRadera
  6. Kommer bli likadan, det är jag heeeeetl säker på;-)
    Men duuuuu va fint på verandan!!!!
    Jag vill med ha det sååååå fint!!!
    Alla blommor, lilla gruppen, ååå allt.
    Så fint så jag saknar ord nu...
    Tyckte du gjorde helt rätt i att lassa in de där möblerna:))))
    Ha nu en fin fin valborg så ses vi snart!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Så fint du har och så roligt det ska bli och se det reportaget. Idag är jag helledig, ska bli lite fest här senare idag.
    Ha en skön valborg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Fick tidningen igår!
    Såååå roligt det var att se reportaget.............."skröt" för familjen att du minsann var en bloggvän till mig....hi...hi.....

    Nu är mina barn lite äldre....24 och 21 år men nog är man orolig fortfarande när de är ute på nätterna!

    En skön valborg till dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  9. I Wales firas inte Valborg,så här blir det lugnt! Ha det bra och stämningsfullt!

    SvaraRadera
  10. Ja tiden som mammataxi kommer man ihåg, det blev många sena kvällar, men hellre det än att man inte vet vart dom tar vägen ;-)

    Vad roligt med reportaget! Måste jag titta.

    Ha en skön kväll i goa vänners lag.

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder från erat ursnygga kök :) och vilka fina rosor, levande blomster hemma är ju så fint....kram och ha en trevlig valborg....

    SvaraRadera
  12. Här blir det nog också mammataxi om några år :) vad kul att reportaget är på gång...får vänta lite så får man köpa en tidning. Ska bli så roligt att se det i tryck, men det bästa var ju att träffa dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Hej fina du!
    Vilka härliga bilder så fint!!!!
    Önskar dig en underbart fin valborg
    Varmaste kramar!!!!
    Spännande med tidningen måste jag köpa

    SvaraRadera
  14. Jag såg det fina reportaget i Drömhem och Trädgård. Jättefina bilder och jag blir verkligen inspirerad och får lust att skaffa pool. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Min mamma skjutsade också mig och mina kompisar, det uppskattades :)
    Jag kommer göra likadant sedan.
    Ha en fin Valborg nu, Kram

    SvaraRadera
  16. Så himla kul vännen o så nyfiken jag blir på reportaget, kommer hänga på låset när magasinet är ute...Ja jisses vad vi har kört tonåringar fram o tillbaka, ikväll är det rätt lugnt så både jag o Mr C kan ta ett glas bubbel. Ha en mysig kväll hos vännerna. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder som alltid .Så vackert med vita rosor .Ja det har blivit en och annan resa att hämta barn .Men tycker det känns tryggt både för dom och mej .Ha nu en mysig valborg fina du .Kram Rita

    SvaraRadera
  18. Reportaget var toppen! Hoppas ni hade en bra kväll och att det funkade bra med taxiverksamheten. Kram Stina

    SvaraRadera
  19. Man kan inte se sig mätt på bilder från ditt hem! Så fint! För vår del blev det lugn hemmakväll. Dottern stannade i Uppsala och sov hos brorsan (sonen).

    Och så kom snön! Blääää!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥