Follow my blog with Bloglovin

måndag 26 maj 2014

Tomatpasta och grillat

 Godmorgon!
Ny vecka igen...kortvecka..;)
Här är det mulet så det är ju rätt ok att åka till jobbet.

I dag kör jag en 5:2 dag igen så jag tänkte att det passar bra
 att ge er ett smarrigt icke 5:2-igt recept.
Det är min brors (ja jag har en storebror också) och hans sambos recept..
Om ni är sugna på något lite annorlunda till grillningen så ska ni absolut testa det här.

 Ni vet ju att jag alltid lagar på en höft så ta receptet med en nypa salt..;)

Brorsans tomatpasta: 4-6 personer

2 förp med krossade tomater
några vitlöksklyftor
(jag använde krossade tomater som redan hade vitlök i)
en kruka färsk basilika
olivolja
 (tänk olivoljan som en krydda, ca knappt ½dl)
salt och peppar

Gör så här:

Häll i alla ingredienser i en kastrull och låt det stå och småputtra länge.
Jag lät det stå ca 1 timme.
Koka pasta, gärna typ snäckpasta som samlar in lite av såsen.
Vi blandade småskvätttar av 3 olika sorter.
Sen är det bara att blanda i hop pastan med såsen.

Vi grillade fläskfilé men det går ju lika bra med kyckling eller något annat.
Servera med sallad och vitlöksbröd. Någon sås behövs inte.



 Ha en härlig måndag!
Kram Katarina

10 kommentarer:

  1. Mumsigt!
    Jag har också börjat med 5:2 idag igen för att bli av med de där 3-4 kg som samlats kring midjan igen. Jag kör en kur lite då och då. Mår fantastiskt bra under dessa perioder men vill inte bli för smal.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Å så gott!
    Det ska jag testa.

    Ha en bra Måndag du med!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott det ska jag testa .Ha en fin måndag du med sötis .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Så gott! Här i Italien är det ingen 5:2. 4rätters till både lunch och middag. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vad smarrigt det låter. Detta ska vi prova när vädret tillåter att man står vid grillen igen...Här stormar & regnar det så det känns som höst helt plötsligt. Men imorgon är en annan dag och annat väder får vi hoppas. Kram

    SvaraRadera
  6. Ser verkligen smarrigt ut =)
    Själv körde jag 5:2 och höll på i ca 6 veckor.
    Det sägs att den här metoden inte passar alla och för mig var den inte bra. Blev darrig och kallsvettades trots mycket vatten och det viktigaste inträffade inte.
    Hoppas du är nöjd i alla fall =)
    Kram kram
    Annika

    SvaraRadera
  7. Ska jag använda vitlök får jag göra det när jag är själv i flera dagar, vilket aldrig inträffar... för maken avskyr vitlök!! ha ha ha..
    Men man kan ju ta med bailika eller chilismaken!!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥