Follow my blog with Bloglovin

fredag 19 december 2014

Glöggmys

 Hooohoooo....
Har fredagsstressen lagt sig?
Har ni landat hemma i soffan?
Jag har nog typ nästan hunnit med det jag skulle i dag...eller mjaa..kanske inte..
Det där jobbandet flyttade visst på sig till i morgon förmiddag..
Det var mycket roligare att spela julmusik och slå in julklappar.
Nu ska jag strax hälla upp ett glas vitt och laga middag.
Eller laga...jag ska hälla räkor i en skål och skära upp lite ostbitar och sallad.
Så lite melon och parmaskinka...fredagsmys...;)
 Annat mys är ju glöggmys...
När vi bakar pepparkakor gör vi alltid en massa små pyttisar.. de är perfekta till glöggen.
Så en liten bit ost och marmelad på..mmm....
Å så julmusik och tända ljus så smakar glöggen bättre.

Även om du har 10 000 saker att hinna färdigt med innan julafton..
Ta dig en stund...värm lite glögg, tänd ett ljus och andas....
Ha nu en alldeles otroligt underbart härlig kväll!
Det tänker jag ha....
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Absolut! Det är sant, man måste ta sig tid att ta in julen och inte bara stressa runt!
    Jag måste bara skriva att jag blir glad av dina fina bilder! Gillar din stil jättemycket och det är alltid trevligt att gå in på din blogg och titta runt! Kram på dig!

    // AH

    SvaraRadera
  2. Ja det är viktigt..och jag hoppar inte på julstressen alls...det förstår så mycket.Vi har alltid knytekalas...! //Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Absolut! Det där såg ju sååå gott ut. Blir minsann lite av samma vara här med fast utan fikon tyvärr. Kramelikram Pia

    SvaraRadera
  4. Så gott det ser ut.....så fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Åh du underbara som sprider så mycket glädje här på bloggen. Mys hit och mys dit. Härligt. Man blir så inspirerad. Självklart måste man "glögga" mellan varven. Man kan ju inte bara jobba och slita. Ha det underbart. Kram Inger.

    SvaraRadera
  6. Men åååhhh, vad mysigt det ser ut! Längtar hem lite nu faktiskt!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Åhhh vad fint du har dukat med glögg och allt, där hade jag och Nisse gärna suttit med dig och Sally...Kraaaam Anette

    SvaraRadera
  8. Hos njöts det av rabarbermarmelad med kanel på osten.... gott!!! Grattis igen till ditt nya jobb, låter helt fantastiskt!! Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Gott, och bra med små pepparkakor. Så
    mysigt och fint med renfällen.
    Ha nu bra dagar fram till jul
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥