Follow my blog with Bloglovin

lördag 10 januari 2015

En (O)planerad lördag....


Heeeeeeej!
Härliga lördag...
Jag njuter av min sista sovmorgonslördag.
Nästa lördag börjar Kajsa och jag på Yoga kl 9.00.
Det ser jag fram emot. Kan tänka mig sämre sätt att starta en lördag på..;)

Men i dag har vi en hel lördag utan några planer. Visst är det en skön känsla?
Jag har suttit hela förmiddagen i morgonrock och snurrat på kaffemuggen.
Tänker på vad jag ska göra i dag...

 M som är fri från ryggskottet nu ska ta tag i tvättstugan igen..;)
Jag då?
Jomen en Sallypromenad ska det bli..
..och en PW...det är ju dags att ta tag i det där nya hälsosamma året.
Så fick jag se att jag hade glömt...
 ...packa bort den fina julkorgen med tomten som fina Lotta hade med sig i present innan jul..
Å i går slängde jag de sista julblommorna så nu behövs det nya till fönstret.
Då kom jag på sms:et från Blomsterlandet. De har halva priset på inneväxter för medlemmar tom i morgon...en sväng dit måste det alltså bli...
 ...å där borta ser ni mitt provisoriska hemmakontor.
Jag ska jobba lite till innan jag flyttar upp alla pärmar och papper till lilla kontoret där uppe igen....
 Å så behöver jag skutta runt med dammsugaren några varv..
Å köket!!
Köket behöver verkligen storstädas....
 Disk och damm, fläckar och en massa saker att ta rätt på..
Det måste göras i dag...
Å sovrummet...
Där måste jag byta lakan och städa...
Å badrummet behöver städas...
Jamen vilken tur att jag har en helt oplanerad lördag!!
Så kikar jag ut. Sedan jag tog den här bilden har det börjat snöa...
Det snöar mycket!
Den där Pw´n känns mindre lockande så vi får se hur det blir med den...
Oooups...nu kom jag på tvätten...
Jag måste ju tvätta också....hahaaa...
Som sagt..
Visst är det skönt med lördagar då man kan göra som man vill?
Kram Katarina

16 kommentarer:

  1. Det brukar bli en hel del att göra även om msn känner sig oplanerad! Jag var på blomsterlandet igår och köpte lite nya växter. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Åh, yoga, det vill jag med gå på!! Tyvärr funkar inte det så bra med en skiftjobbande gubbe om man ska gå på bokade pass.. så det får bli hemma i så fall, fast det blir sällan att man får gjort nåt hemma. Bidde ju 5 veckor med Paolo Robertos program iaf. men nu är det slappt igen ;)

    Skicka hit lite snö är du snäll, här är det regn och rusk :(
    Kram och ha en härlig "oplanerad" lördag!
    Catta

    SvaraRadera
  3. Yoga är ju toppen. Här har du en till som snurrat runt på kaffekoppen. Oplanerad lördag här med, fniss. Dags att ta i tu med lite av det där oplanerade nu...Mysigt med snön! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Så skönt med en oplanerad Lördag! Då kan man ju ta tag i alla de där städ och fix sysslorna.
    Alltså hjälp vad det snöar nu! Vi ska bort ikväll så jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig till dess.
    Så kul och bra att börja med yoga! Finns ju gravidyoga som jag funderar på men det är långt från tanke till handling just nu har jag märkt;)

    Ha en bra dag nu fina du!

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Skönt med dagar som är helt oplanerade, var länge sen det hände hos mig så det längtar jag verkligen efter nu.
    Och du vad snö det har kommit och fortfarande vräker ner...undrar allt hur jag ska ta mig hem från jobbet ikväll om det här fortsätter.
    Så skönt att mannen är bättre i ryggen så ni kan börja med tvättstugan igen. Vi är klara så när som på det där lilla extra lull lullet som jag gärna vill ha.
    Ha en fortsatt skön dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Hej hej! Ja, det brukar ju vara så. Man har en oplanerad dag, men den fylls snabbt, snabbt upp med sånt som borde eller måste göras. Fast just därför brukar det kännas skönt att ha tiden till det.
    Jag är jättenyfiken på yoga. Tror jag skulle gilla det, men är lite lat med att ta mig in till stan igen när jag väl har åkt därifrån på dagarna...

    kram // AH

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag känner igen mig. Jag brukar börja helgen med att tänka " nu skall jag sy, jag ska bara röja och städa lite. Rätt som det är har det blivit eftermiddag och dags att planera kvällsmyset. 😉

    SvaraRadera
  8. Men visst är det ändå skönt när man inte behöver springa med klockan, man städar och fejar i sin egen takt och så kan man ta en fikapaus lite emellean.
    Och nog är man ju nöjd med sej själv när allt är gjort.
    Ha en bra weekend!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  9. Här har vi fått rätt mycket snö nu, tydligen stopp i trafiken på E4:an också ;)
    Jag har varit till Blomsterlandet och shoppat blommor idag faktiskt. Bra rabatt ju!
    Oplanerade lördagar brukar fyllas rätt fort ;)
    Jag tränade också yoga på lördagsförmiddagar förr... En skön start. Hrm... kanske skulle ta tag i det där med att träna på lokal igen? Länge sedan nu...
    Kram och ha en fin lördagskväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  10. Haha, känns verkligen igen! Det är sällan som man verkligen inte har nått att göra, hihi.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Har läst hos flera nu om erbjudandet från Blomsterlandet. Vill också dit hihi. Men du vad bra att tvätten kom ivägen :) men i detta vädret är det inte kul att gå ut! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Lät plötsligt inte så oplanerat ;-)

    I morgon hoppas jag livet återvänder och jag också kan ta tag i saker.

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Låter som en bra start på dagen....Blev det en bra dag? Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Jag var förbi Blomsterlandet igår och fyllde uppe med en massa grönt och några söta primulor! Så härlig känsla med lite nya fräscha växter:)

    SvaraRadera
  15. Min mamma försöker få med mig på yoga... men jag gillar det INTE! Jag får så ont i ryggen (är väldigt svag i ryggen, så jag borde ju verkligen börja för att stärka upp den) och gillar inte lugn musik... Fartig musik som man kan dansa till ska de va´! ;-)

    SvaraRadera
  16. Hihi, den där oplanerade lördagen tror jag minsann blev helt fullspäckad, eller :).
    Är det kvinnligt tro, att se en sak som ska göras och som sedan spinns på med en till osv.. tills vi nästan kör slut på oss själva!

    Yoga tror jag är en jättebra träningsform, både för muskler, leder och för själen.
    Och så himla mysigt att göra såna saker tillsammans med dottern.
    Ska jag umgås med min dotter så får jag dra på mig stallkläderna *fniss*.

    KRAM fina!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥