Follow my blog with Bloglovin

måndag 12 januari 2015

Tjoooooohoooooo....

Haaaaaaaaaaallåååååå där...;)

Himmel o pankaka...
Jag är där uppe i skyn någonstans o dansar runt..
Jag äääääälskar när man känner så här!!!
 Jag kom hem lite småtrött efter jobbet.
Ställde mat i mikron och bytte om till träningskläderna.
Allt för snabbt blev det dags att åka iväg på det där inbokade 
spinningpasset. Huuuuua kände jag....
Det var kolmörkt, småkallt och vääääldigt plaskigt ute.
Jag hittade ingen parkering och när jag väl hittade en fick jag springa till träningen.
Trampade rakt i en vattenpöl så vattnet stänkte. Svor och kände hur blöt jag blev om foten.
När jag nästan var framme höll jag på att halka och fick typ dansa balett för att hålla mig på benen..
Naturligtvis hände det, där det var som mest med folk...haha...
Så kom jag flåsande in i lokalen, kvitterade ut en pulsklocka och sen bara 
wooooooow...
..sen försvann jag liksom...
..å när jag var färdig och kom ut..
Ja då liksom sken solen och fötterna flög fram....vattenpölarna var borta 
och bilen stod plötsligt väldigt nära!!
Adrenalinet pumpade och i bilen hem sjöng jag högljutt med i radions alla smöriga
 låtar som om jag vore värsta popstjärnan...
Så nu...
Jaaaaa nu är jag väl värd ett glas bubbel.....
...vatten alltså..bubbelvatten och ett fat med äppelbåtar...;)
Visst smakar äpplen bättre när de är uppskurna?!!
Tjoooohooo och ha en mysig kväll!
Kraaaaaaam

12 kommentarer:

  1. Tjohooo vad härligt! Du skriver väldigt kul - kan precis känna igen mig!
    Vad bra jobbat!!!! Ibland tar det verkligen emot men sen när man väl gör det ändå så får man ju en kick efteråt!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilket lyckopiller du är......bara bubbla på du. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Oj vilken känsla du förmedlar, kan riktigt känna din känsla.. Ha en skön kväll, jag har lagt mig redan😴😴kram Helena

    SvaraRadera
  4. Du är bara bäst. Vilken känsla du förmedlar. Men det är ju så det är. När det känns motigt att träna blir det ofta som bäst. Dansa balett ja det är ju det man gör nu om man törs sig ut. Is under allt vatten.. men......det var inte mycket till mat efter ett sånt pass.....? Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack goa du..
      Nej det var det var inte mycket till mat men jag tränade mellan 18.30-19.30 så jag åt maaaassor av spagetti o köttfärssås innan..;) så jag var inte hungrig men nåt är ju bra att äta..
      Kram o tack för att du bryr dig om..;)

      Radera
  5. Hhihi,de var roligt att läsa om din dag.. Du skriver så himla bra och roligt varje gång=)Absolut att du är värd de där bubblande vattnet :) Och ja, äpplerna smarkar godare om man skivar dom så. Även tomater smakar godare om man gör i klyforn än att bara skiva... Kramar

    SvaraRadera
  6. Visst blir man så mycket piggare & gladare efter träningen. Du beskrev det väldigt bra, kunde varit jag! :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du var!!! Det jobbigaste är ju just att ta sig hemifrån och till träningen, sen brukar det gå som en dans! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej smulan!!!!
    Du är verkligen uuuunderbar!!!
    För det är ju så sant att man blir piggare av att träna. Jag vet ju det... Men så svårt att få ändan ur liksom.
    Hi hi, blir oxå lite full i skratt med det där med äpplen. Berättade jag att Tyra önskade sig en äppelsvarv i julklapp?
    Du vet en sån som Ernst hade i ett av julprogrammen?
    "Å, mamma en sååån önskar jag mig i julklapp..." Så där drömmande du vet.
    Ja men jag kan väl inte motstå detta. Clas Ohlson hade en för 149 pix. O du må tro det svarvas äpplen här ;-)
    Fast nu var hon ju väldigt duktig på att äta frukt innan så det var ju inte därför, men sååå kul det är;-)
    Suss gott nu pärlan!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt energisprutande inlägg! Du förmedlar exakt känslan man känner efter ett träningspass. Härlig pepp!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Åhhh duktiga du som tränar, jag har liksom helt tappat det där, men jag ska börja promenera nu då våren kommer, nu har vi såå hiskeligt kallt minus 22 och mer..
    Japp jag ska ju på Formex, vi är på Bruka på tors morron men sen kommer vi ut på mässan, skulle vara såå roligt att få träffas om än bara för en minut..här har du mitt mob nr 073 83 599 13 smsa ditt mob nr till mig så kan jag ju ringa då vi är på mässan..Kraaam Anette

    SvaraRadera
  11. Härligt jobbat!! Jag kände mig själv så glad efter mitt spinning pass med bästa Julie som peppade oss att ta i det där lilla extra:-) Kram helene

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥