Follow my blog with Bloglovin

torsdag 19 mars 2015

Man känner det i kroppen....

Hallå där!
Ja nog är det så nu va!!
Att man känner det i kroppen...
VÅREN...
Bortsett från att man är glad hela tiden (hmm...fast jag är ju rätt glad året om)...
så känner man ju hur lusten till allt vaknar...
Man känner att man inte vill sitta i soffan och häcka på kvällarna längre..
I alla fall känns det så för mig.
 Jag vill rensa i trädgården och börja förbereda den där köksträdgården som blivit så eftersatt...
Jag vill få färdigt tvättstugan och jag vill ta tag i utsidan på huset...
Jag vill göra den där minimakeovern i sovrummet och jag vill måla om kontoret...
ååå...trappen...åå hallen där uppe.
Så vill jag ändra i tv-rummet och fika på stan...
Jag vill gå långt i skogen och jag vill grilla korv ute...
Jag vill så tomatfrön och ta pelargonsticklingar...
Jag vill storstäda hela huset och läsa mer om Toscana...
Ja...å en massa mer saker jag inte kommer på just nu...;)
Det här får räcka så länge...
 Är ni också så som jag att ni vill en massa så där extra mycket nu när
sommar och sol börjar närma sig?
Kram Katarina

5 kommentarer:

  1. Absolut, man vill göra tusen saker på samma gång. fast bäst att ta det lite lugnt. Härligt med vitt och fräscht på bordet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Tack för all positiv energi du sprider omkring dig! Jag blir alltid glad när jag kikar in här:)
    Och ja visst känner man att det är vår! Mitt huvud vill också göra mycket av det där du skriver men min kropp säger nej så då kan det bli en och annan konflikt mellan dem;) Jag försöker få dem att hålla sams men det är inte så lätt;);)
    Som nu när jag slutat tidigt och på vägen hem tänker huvudet på allt jag vill göra samtidigt som kroppen bara vill lägga sig och vila:) Försöker faktiskt lyssna mer på kroppen eftersom jag behöver vila och då är det ju så härligt att kika in här där det händer både det ena och det andra:)

    Kram fina

    SvaraRadera
  3. Visst känner man så när denna årstid kommer. Men bättre att ta det lite lugnt och bara njuta av årstiden.
    kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Det är så otroligt skönt med våren i luften!!! Härligt du måste ha att ha en sån makapär till att tvätta fönsterna med. Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Visst är det så att man vill extra mycket nu till våren och brukar även få lite extra energi då så det går väl hand i hand. Men just nu är vi alla i familojen förkylda och lusten ligger lågt ;).
    Men du så snyggt golv ni kommer få i tvättstugan...ser fram mot att se hur det fortskrider.
    Snart helg!! Ha ett bra veckoslut, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥